Mobiiliseadmete remondifirma MTTC statistikast selgub, et juulis ja augustis kasvab remonti toodavate mobiiltelefonide arv ning kõige sagedamini on telefonidel probleeme just ekraaniga.
„Kui ülejäänud aasta lõikes püsib telefonide hooldus- ja garantiiremontide arv stabiilsena, siis eelnevate aastate kogemust arvesse võttes on oodata remonti toodavate mobiilide arvu märkimisväärset kasvu juulis ja augustis,“ ütles MTTC Eesti OÜ esindaja Jüri Kotov ning lisas, et olukord hakkab jälle normaliseeruma septembrikuu keskpaigast.
Kotovi sõnul on viimase kahe kuu kõige sagedasemad mured, millega telefonid remonti jõuavad, seotud ekraani või displei vea, esipaneelide probleemide ja puutetundliku klaasi funktsioneerimisega.
Tele2 klienditeenindusdirektor Sirli Seliovi sõnul on ekraanide purunemise näol tegu ülemaailmse probleemiga, sest mida uuemad ja kergemad on nutitelefonid, seda õhemad on nende ekraanid, mis lähevad väiksemagi painutuse peale katki.
„Motorola on suisa teinud statistikat, et 50 protsenti mõranenud ekraanidest tekib juba telefoni esimesel kukkumisel. Motorola andmete kohaselt kukub 32 protsendil inimestest telefon välja taskust, 27 protsendil pudeneb seade toolilt tõusmisel maha sülest, seitse protsenti pillab telefoni maha selfit tehes ning viis protsenti inimestest tunnistab, et ekraan purunes siis, kui nad telefoniga kedagi viskasid,“ tõi Seliov välja intrigeeriva uuringu tulemused.
Seliovi sõnul jätkavad ligi veerand katki läinud ekraaniga telefonide omanikest seadme kasutust kuni telefoni lõpliku ülesütlemiseni või veritseva sõrmeni, kuna nad leiavad, et parandamine pole seda väärt või on liiga kulukas.
„Paljudel telefonidel on ekraan kogu telefoni esipaneeliga ühes tükis ja selle vahetus võib tõepoolest maksta pool telefoni hinda,“ kinnitas MTTC esindaja. „Sageli esineb arusaamatusi ka seoses tugevama Gorilla-klaasiga – inimesed kipuvad arvama, et see on põrutuskindel ja käivad ekraaniga seetõttu muretumalt ümber. Tegelikkuses ei luba ei klaasi- ega telefonitootja karastatud klaasile põrutuskindlust.“
Neile, kes pelgavad kogemata ekraaniga juhtunud õnnetustest tekkivaid suuri remondiarveid, soovitab Seliov vabatahtlikku seadmekindlustust, mille olemasolul katab telefoni paranduse MTTC sertifitseeritud hoolduskeskuses Tele2. „Lisaks pakuvad teatud telefonitootjad kallimatele mudelitele spetsiaalset kindlustust, üheks näiteks Samsungi ekraanikindlustus ehk Screencare,“ lisas Seliov.
MTTC ja Tele2 soovitused, kuidas säästa mobiiltelefoni ekraani:
- Ekraanikile kaitseb seadet väiksemate kriimustuste ja mustuse eest.
- Ekraani purunemise vältimiseks eelista ekraanikile asemel tugevamat ja vastupidavamat kaitseklaasi.
- Silikoonist, nahast jm materjalist kaitseümbrised võivad telefoni kukkumisel võtta põrutuse enda peale ja säästa ekraani.
- Kui telefoniekraan kipub purunema tihti, kaalu seadme- või ekraanikindlustust.