Eesti Internetiturunduse Aastakongressil Best Internet kuulutati välja Eesti Internetikonkurss 2009 võitjad. Kulla vääriliseks tunnistati ainult üks töö - Edicy.
Konkursile esitati 118 tööd, neist shortlist'i ehk finaali jõudis 30 tööd, välja anti 18 auhinda. Konkursi korraldajaks oli Art Directors' Club Estonia (ADC*Estonia) koostöös turundusinfo- ja konverentsifirmaga Best Marketing. Kulla ja hõbeda võitnud tööd konkureerivad edasi ADC*Europe konkursil.
EESTI INTERNETIKONKURSS 2009 AUHINNAD:
I koht:
Edicy
www.edicy.com
Esitaja / klient: Fraktal
Žürii kommentaar: „Ambitsioonikas ja globaalne. Lihtne, loogiline, perfektne kasutajaliides. Hea näide tootest, ärist ja veebist ühes tükis.“
II koht / 6 hõbedat:
Estonian Airi jaanipäevakampaania
black.velvet.ee/ea_bannerid/ea_midsummer/index.html
Esitaja: Velvet
Klient: Estonian Air
Žürii kommentaar: „Hea “nikerdatud” sait. Kasutaja jaoks kaasakiskuvad sisudetailid. Meelelahutuslik, mitte pealetükkiv kampaania.“
www.rahvusmeened.ee
Esitaja / klient: Velvet
Žürii kommentaar: „Pood, nagu üks pood peakski olema. E-pood, mitte kataloog. Lihtne viis oma rahast lahti saada!“
Stop Killing Dogs
www.uniteddogs.com/stopkillingdogs
Esitaja / klient: United Dogs & Cats
Žürii kommentaar: „Hea kombinatsioon heategevusest ja enesereklaamist. Teeb radikaalse kampaania kättesaadavaks ja vastuvõetavaks laiale sihtrühmale. Hea teostus, kasutab sotsiaalset meediat efektiivselt (mitte ainult selle pärast, et see on moes)“.
Björk
www.bjork.norden.ee
Esitaja: Velvet
Klient: Põhjamaade ministrite nõukogu
Žürii kommentaar: „Visuaalselt sümpaatne, hea fotograafia, puhas layout. Hästi integreeritud blogiformaat teeb info leidmise lihtsaks. Hea infoarhitektuur, mugav RSS-i lugejatele.“
Tee ise valimisreklaam
www.valimind.eu
Esitaja: Kontuur Leo Burnett / Catapult Films / MRM
Klient: Eesti Reformierakond
Žürii kommentaar: „Lihtne ja innovatiivne kampaania, mis saavutas muljetavaldavaid tulemusi. Lisas huumorit poliitilisele kampaanimaastikule.“
Oliver otsustab
oliverotsustab.minuraha.ee
Esitaja: Velvet
Klient: Finantsinsepktsioon
Žürii kommentaar: „Väärtuslik informatsioon tarbijatele. Navigatsioon juhib kasutajat mõistma sõnumi olulisust. Ka meile meeldis Oliver!“
III koht / 11 pronksi:
OMX infograafika
Esitaja: Velvet
Klient: Nasdaq OMX
Žürii kommentaar: „Keeruliste andmete lihtne ja puhas esitlemine. Hea näide sellest, kuidas visuaalse külje rõhutamine teeb informatsiooni arusaadavamaks“.
Miksi ennast seaks!
muusika.limonaad.ee
Esitaja: Taevas Ogilvy
Klient: A. Le Coq
Žürii kommentaar: „Interaktiivne, kaasahaarav ja Eesti jaoks uudne lahendus. Laste lemmik! Terviklik – kõike sai teha ühel saidil – “walled environment”.“
Elioni videolaenutuse interaktiivne bänner
Esitaja: Webmedia
Klient: Elion
Žürii kommentaar: „Interaktiivne rich-content bänner. Reklaam, millel on tarbija silmis meelelahutusväärtus, mis ei ürita midagi peale suruda.“
Estonian Airi tantsupeo mikrosait
black.velvet.ee/ea_bannerid/ea_landingpage_dance
Esitaja: Velvet
Klient: Estonian Air
Žürii kommentaar: „„Best use of “Black pixels”. Efektiivne kampaanialehekülg, kogu informatsioon on lihtsasti ja arusaadavalt esitatud. Põhjalik videolahendus jätab mõnusalt retro mulje.“
Voodivõrgustik
www.hiv.ee/voodivorgustik
Esitaja: Exact
Klient: Tervise Arengu Instituut
Žürii kommentaar: „Otsekohene, aus ja lihtne. Suudab sihtrühmale olulise sõnumi edasi anda. Avaliku kommunikatsiooni osas “parem kui oleks oodanud”. Sõbralik, kuid samas piisavalt tõsiseltvõetav.“
Green Energy
www.rohelineenergia.ee
tulevik.energia.ee
Esitaja: A3 Interactive / Tank
Klient: Eesti Energia
Žürii kommentaar: “Laitmatult teostatud. Sõltuvust tekitav. Sisutihe.“
Wris
www.wris.ee
Esitaja: OKIA
Klient: Wris
Žürii kommentaar: „Sisaldab endas kolmandate osapoolte aplikatsioone. Reisisait, millest teised reisifirmad võiksid õpida ehk benchmark. Pole lahtiseid otsi, kõigele on mõeldud.“
Swedbank Mobile Bank
www.swedbank.ee/private/home/more/channels/mobile
Esitaja / klient: Swedbank
Žürii kommentaar: „Mobiilisõbralik pangasait – eriti teretulnud Eestit silmas pidades. Võimaldab inimestel ajada pangaasju ilma PIN-kalkulaatorita. On seal kus tarbijad on – eriti positiivne areng arvestades tänast majanduskliimat.“
Uue Maailma raamatukogu
www.uusmaailm.ee/raamatukogu
Esitaja / klient: Uue Maailma Selts
Žürii kommentaar: „Sait peegeldab reaalselt seltsi mõttemaailma. Mõnus näide kommuunile sunatud teenusest. Süvendab Eestlaste kommet teineteist aidata.“
Visitestonia.com
www.visitestonia.com
Esitaja: Webmedia
Klient: Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus
Žürii kommentaar: „Look & feel – parem kui taolisest saidist ootaks. Originaalne ja huvitav sisu. Tehniliselt üks parimaid saite.“
Edgari Jõulukaart
www.keskerakond.ee/kaart
Esitaja: Nitro FX
Klient: Eesti Keskerakond
Žürii kommentaar: „Keskerakond on poliit-turunduse osas Eestis esirinnas. Antud kaart tunnistati efektiivseks ka ideoloogiliste konkurentide poolt ning genereeris muljetavaldava hulga tagasisidet.“
Finalistid:
E-Arvekeskus
www.arvekeskus.ee
Esitaja / klient: Eesti E-arvete Keskus
Elujooks
www.elujooks.net
Esitaja: Velvet
Klient: Kristjan Puusild
CSR Vaderegio
www.csrvaderegiotoolkit.net
Esitaja: Newton
Klient: Vastutustundliku Ettevõtluse Foorum
Katre Saks
Esitaja: Newton
Klient: Riigi Infosüsteemide Arenduskeskus
Žürii kommentaar: "See oleks võinud võita auhinna, aga me peame valeinformatsiooni levitamist ebaeetiliseks. Me ei pea õigeks võltsidentiteedi loomist, et turundada üldkasutatavaid teenuseid ja tooteid."
Sprite virtuaalne tänavakoss
www.adm.ee/casestudy/spritebasket
Esitaja: ADM Interactive / AGE McCann
Klient: Coca-Cola Jookide Balti AS
Valdo interaktiivne mäng
Esitaja: Velvet
Klient: Estonian Air
Sony Ericsson Superstaar
Esitaja: Mikare
Klient: Drum & Louder
Mobiilipanga bänner
Esitaja: The Division
Klient: Swedbank
GeoApe
www.GeoApe.com
Esitaja / klient: Tiit Hallas
Monton
www.montonfashion.com
Esitaja: Newton
Klient: Baltika
Kasulik
www.kasulik.ee
Esitaja / klient: Delfi
Delfi TV
tv.delfi.ee
Esitaja / klient: Delfi