Alates 2020. aasta kevadest tehti Eestis keskmiselt vähemalt kaks korda rohkem kaugtööd kui enne pandeemiat, näitab Telia teenuste kasutamise statistika.
Turvalise kaugtöö lahenduse ehk VPN-i ja videoplatvormide kasutus kahekordistus ning neljandik koduinterneti kasutajatest tellis enda kodudesse kiirema internetipaketi.
Eriolukorra väljakuulutamisel võtsid ettevõtted kasutusele erinevaid kaugtööd võimaldavaid lahendusi ja hakkasid aktiivsemalt kasutama juba olemasolevaid. Kokkuvõte näitab, et ka järgnevatel kuudel jätkasid paljud inimesed tööd kodukontoris.
Telia ärikliendiüksuse juhi Holger Haljandi sõnul kasvas turvalise kaugtöö lahenduse ehk VPN-i kasutus kevadel hüppeliselt ning kaitstud võrku ühendatud inimeste arv oli 2020. aastal keskmiselt kaks korda kõrgem võrreldes koroonakriisi eelse ajaga. „Vaatamata pandeemiast tingitud raskustele on ettevõtted siiski leidnud turvalisi viise, kuidas oma töötajatele kaugtööd võimaldada. Peamiselt võtsid turvalise kaugtöö lahenduse kasutusele väiksemad ettevõtted, kus VPN-i kasutus oli seni vähem levinud, kui suurtes organisatsioonides,“ ütles Haljand.
Tunduvalt aktiivsemalt kasutatakse ka erinevaid videoplatvorme koosolekute pidamiseks.
„Eestis on videoplatvormid kasutusel juba aastaid, kuid pandeemia ajal muutus nende kasutusmuster ning maht. Võrreldes pandeemia eelse ajaga oli möödunud aastal näiteks Telia poolt pakutaval videokonverentsi platvormil üheaegseid sessioone keskmiselt kaks korda rohkem. Kui varasemalt olid videoplatvormid aktiivselt kasutusel valdavalt ettevõtetes, mis tegutsevad mitmes asukohas, siis nüüd kasutatavad neid ka n-ö ühe kontoriga ettevõtted,“ märkis Haljand.
Ta lisas, et kriisiolukord tekitas videoplatvormide pakkujate seas tiheda konkurentsi ning kasutajad on sellest kindlasti võitnud, sest platvorme on kiiresti edasi arendatud.
Kodus töötamine, kaugõpe ja suhtlus videoplatvormide vahendusel suurendas inimeste vajadust kiirema koduinterneti järele ning kiirema internetipaketi on endale tellinud pandeemia ajal lausa veerand Telia koduinterneti kliendibaasist.
Kodus töötamisega seotud kliendipöördumiste arv kasvas märtsikuus enam kui neli korda ja on kevadest alates olnud keskmiselt 46% protsenti kõrgem kui 2019. aastal. Valdavalt vajasid kliendid abi VPN-i ja kaugtöökohtade seadistamisel.