Isesõitvad, isejuhtivad ja autonoomsed autod on kõik ühe ja sama tehnoloogilise arengu erinevad etapid. Isesõitev auto on üle sajandi vana, täiesti isejuhtivaid autosid me juba ootame, autonoomsed sõidukid on aga kohe ukse ees. Nissani autonoomne auto sõidab teel ise omas reas ja ei põrka teistega kokku.
Seda oleme me juba nagu näinud - õige, Tesla autod on ka sellised peaaegu isejuhtivad, kuigi ei saa veel päris iseseisvalt reisijat punktist A punkti B viia. Nüüd katsetas ka Nissan sellist tehnoloogiat, mis maanteel vabastab juhi roolist ja hoiab auto kindlalt teel. Sõidurada ja kaasliiklejaid jälgiv kaamerate, lidarite, andurite ja tarkvara kompleks oskab ka ringristmikel manööverdada ning õiges kohas ära pöörata. Päris täieliku isejuhtimiseni on siit veel väike, aga raske samm.
Nissan näitas mõned päevad tagasi Londoni idaosas oma järgmise põlvkonna autonoomsete sõidukite prototüüpe. Tegemist on esimese korraga, kus Nissan demonstreeris oma uusimat autonoomset sõidutehnoloogiat Euroopa avalikel teedel. Nissan on varem avalikel teedel korraldanud katseid Jaapanis ja USAs, et panna autonoomne auto proovile tegelikes liiklusolukordades.
Osalejatele anti kõrval- ja tagaistmetel võimalus kogeda tehnoloogiat, mis sisaldab muu hulgas millimeeterlaineradarit, laserskannereid, kaameraid, kiireid arvutikiipe ja spetsiaalset inimese-masina-liidest (HMI). Kõik see aitab sõidukil pärast sihtpunktide sisestamist navigatsioonisüsteemi sõita autonoomselt nii maanteel kui ka linnateedel, kaasa arvatud ringristmikel.
Londoni katse järgneb hiljutistele uudistele, et nii uuendatud Qashqai kui ka uus Nissan LEAF, mis on saabumas lähitulevikus müüki, saavad oma varustusse autonoomse sõidutehnoloogia lahenduse ProPILOT, mis on mõeldud kasutamiseks maanteel ühe sõiduraja piires. Eelmisel aastal tõi Nissan Jaapanis turule Serena, mis on esimene ProPILOT-iga varustatud mudel. Detsembris võitis ProPILOT uues Nissan Serenas Jaapani aasta auto 2016–2017 innovatsiooniauhinna.
Mitme sõiduraja autonoomne auto võimaldab maanteedel vahetada sõidurada automaatselt ja see jõuab plaanipäraselt turule 2018. aastal. Linnateede ja ristmike jaoks mõeldud autonoomne sõidutehnoloogia jõuab plaanipäraselt turule 2020. aastal.