Sami Seppänen: füüsiline SIM kaart ja mobiil-ID ei kao veel kuhugi | AM.ee

Sami Seppänen: füüsiline SIM kaart ja mobiil-ID ei kao veel kuhugi

Eile Sertifitseerimiskeskuse poolt esitletud Smart-ID pani mobiilioperaatorid sõna võtma senise mobiil-ID lahenduse kaitseks. Sami Seppäneni arvates ei kao füüsiline SIM kaart ja mobiil-ID veel kuhugi. Järgneb Elisa Eesti juhi kommentaar.

Elisa leiab, et Mobiil-ID on juba praegu ja kindlasti ka tulevikus kõige turvalisem ning universaalsem lahendus, mida ID-kaardi kõrval kasutada. See on teenus, mis on viimaste aastatega jõudnud juba rohkem kui 100 000 kasutajani ning näeme, kuidas see arv kasvab igakuiselt tuhandete klientide võrra. Kindlasti eksisteerib tööstusharusid või valdkondi, mis saavad kasu uuest loodavast nn light versioonist, kuid laialdasemalt jääb kasutusse siiski Mobiil-ID just tänasel kujul, sest selle lahenduse puhul on tagatud väga kõrged turvanõuded. Samuti on praeguse Mobiil-ID lahenduse kasutamine võrdselt lihtne nii nutiseadmete kui ka nuppudega telefonide omanikele.

Tänase Mobiil-ID suureks eeliseks on ka see, et seda saab kasutada igas mobiiltelefonis, nii nuppudega kui ka nutitelefonis ehk teenus on kättesaadav 100%le Eesti elanikest. Uut Smart-ID lahendust saavad kahjuks kasutada vaid nutitelefoni omanikud. See tähendab, et kui operaatorite kliendibaasis on nutitelefoni kliente 60% ja kõnetelefonide kliente 40%, siis uus lahendus pole paraku kättesaadav koguni 40%-le inimestest.

Operaatori poolt vaadatuna oleks füüsilise SIM-kaardi kadumine vägagi tervitatav, sest tähendab innovatsiooni ning reaalse tootmis- ja halduskulu vähenemist. Kuid, kui me täna ikkagi reaalsusesse jääme, siis pole näha, et füüsiline SIM-kaart võiks lähima 5 või isegi 10 aasta jooksul kusagile kaduda. Kindlasti tuleb turule üha juurde M2M seadmeid, mis ei vaja enam füüsilist SIMi, kuid rääkides inimeste kasutuses olevatest kommunikatsiooniseadmetest, siis kasutame füüsilist SIM-kaarti veel mitmeid aastaid.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.