Kas on see vaikus enne (jõulu)tormi või tõesti on nutitelefonid turg Eestis hakanud kokku tõmbuma? Igatahes registreeris uuringufirma GfK Retail & technology oktoobris üle pika aja esimest korda nutitelefonide müügi vähenemise.
GfK Retail & Technology andmetel ostsid Eesti elanikud oktoobrikuus mobiiltelefone arvuliselt 5% võrra vähem kui septembris. Oktoobris osteti Eestis klientide poolt 34 087 mobiiltelefoni, septembris ulatus see number veel 35 776 telefonini. Enim eelistasid Eesti elanikud GfK statistika järgi brändidest Samsungi, Apple, LG, Sony ja Huawei mobiiltelefone. Samas kulutati eelmisel kuul nutitelefonidele selle aasta rekordsumma – 8,8 miljonit eurot.
Elisa juhatuse liikme Andrus Hiiepuu sõnul on trend loogiline, sest septembri müügitulemusi ei anna võrrelda oktoobri omadega. „Oktoober on seadmete müügis tavapärane ja rahulikum kuu, aasta populaarseimad seadmete ostukuud on vaieldamatult september ja detsember, mil soetatakse uusi mobiiltelefone kooliõpilastele või kingitusena lähedastele,“ rääkis Hiiepuu.
„Samas kui võrdleme seadmete müüki eelmise aasta numbritega, siis mulluse oktoobriga võrreldes müüdi Elisa esindustes selle aasta oktoobris nutitelefone 10% võrra rohkem,“ tõi Andrus Hiiepuu välja statistilise erinevuse aastate lõikes.
Ostetud seadmete keskmine müügihind aga kasvas veelgi. Kui septembris oli keskmine mobiiltelefonide ostuhind 240 eurot, siis oktoobris tõusis see 274 eurole. „Hind on kerkinud, sest Elisa esindustesse jõudsid Apple`i uued mudelid iPhone 6S ja 6S Plus, mis hoolimata kõrgemast hinnast on meie klientide seas väga populaarsed,“ põhjendas Hiiepuu.
Enim ostsid Elisa kliendid oktoobrikuus nutitelefonidest Samsung Galaxy Core Prime`i ja Huawei P8 Lite`i. Menukaim nutitelefonide bränd Elisa klientide seas oli oktoobrikuus Samsung ning sellele järgnesid Sony, Huawei ja Apple.
Tele2-st osteti ka kalleid kultustelefone
GfK analüüs, et kõikide oktoobris jaeturul müüdud mobiiltelefonide seas on märgatavalt tõusnud 64 gigabaidise mäluga telefonide populaarsus.
„Need näitajad viitavad, et oktoobris kasvas märgatavalt just kallima hinnaklassi nutitelefonide ostmine – siin võib otsida seost tuntud telefonitootja uue kultusmudeli turule jõudmisega Eestis, mis on tekitanud tõelise sensatsiooni juba esimesel müügikuul,“ ütles Tele2 Eesti müügi- ja turundusdirektor Kristjan Seema.
„Eesti telefonimüügitrendid sarnanevad aina enam Põhjamaade omadega. Rootsis tõusis Apple suurima rahalise turuosaga telefonitootjaks juba 4-5 aastat tagasi ning on püsinud sel positsioonil viimased aastad,“ ütles Seema.
GfK statistika kohaselt olid oktoobris müüdud mobiiltelefonidest 77% nuti- ning 23% nuputelefonid. Rahaliselt moodustasid nutitelefonid aga 96 protsenti kogu Eesti jaeturul müüdud mobiilidest.
Kokku müüdi Eestis eelmisel kuul mobiiltelefone 9,2 miljoni euro väärtuses, mis on 2 miljoni võrra rohkem kui mullu oktoobris.
FOTO: (CC) TechStage / Flickr