Test: akupank käivitab talvel auto ja laeb täis nutiseadmed - sülerist mobiilini | AM.ee

Test: akupank käivitab talvel auto ja laeb täis nutiseadmed - sülerist mobiilini

Külm hooaeg on alanud ja ega tali taeva jää: vanemate akudega võib autode käivitamine osutuda tugevamate öökülmadega murettekitavaks.

Loomulikult oleks kõige õigem autole tellida uus mudelikohane aku, kuid jätame selle lihtsa variandi hetkel kõrvale, kuna põhjuseid on erinevaid, miks ka sellest võib mitte kasu olla.

Vahel aga lihtsalt juhtub, et jääb salongi tuli põlema, signalisatsioon tarbib rohkem kui vaja või lihtsalt sai käidud soojal maal reisil ning auto seisis ja nüüd ei käivitu.

Arvutimaailma laborisse jõudis läbi suure Interneti tellides akupank mahtuvusega 12 Ah = 12 000 mAh, mis ei ole akupankade osas just teab mis palju. On ju ka mitmekümnetuhandesi taskusse mahtuvaid mobiililaadijaid. Kuid antud aku ei piirdu ainult USB väljundiga, vaid pakub ka 12V/16V/19V pesa sülearvuti laadimiseks (kaasas on 8 erinevat laadimisotsikut) ning muidugi käivitusabi.

USB väljund ise on 2,1 A, mis peaks suutma laadida igasuguseid seadmeid ~10 W võimsusega. Reaalsus muidugi sõltuvalt kaablist ~7W, aga siiski piisavalt enamuse jaoks.

Meie jaoks kõige huvitavam omadus on käivitusabi kuni 400 A 12 V väljundiga, mis peaks kõigi eelduste järgi suutma käivitada kuni viieliitrist bensiinimootorit või kolmeliitrist diiselmootorit kuni 20 korda järjest ning seda kõike akupanga suuruse juures, mis mahub keskmisesse kindalaekasse, kaaludes vaid kilo.

Samuti on kaasas 12 V seinalaadija, mis peaks akupanka ennast laadima ca 20 W juures, olles kiirema laadimisega kui ükskõik milline tavaline akupank tavalise USB laadimissisendiga.

Hetkel ei ole veel jõudnud ühtegi suuremat sõidukit käivitada, kuid 1,1-liitrist boksermootorit suutis see käivitada kolm korda ilma igasuguse kõhkluseta. Mootorratta enda aku oli sealjuures sedavõrd tühi, et isegi minimaalse voolutarbimisega kontroll-lambid ei hõõgunud.

Kaasasolevad krokodillid tunduvad igati väärikad ja jätavad isegi parema mulje kui keskmisest autost leitavad või tanklas müüdavad suvalised käivituskaablid.

Kui aga arvestada, et korralikud käivituskaablid maksavad umbes poole antud akupanga hinnast, on tegu päris hea tehinguga, sest ka käivituskaablite olemasolul on tarvis kedagi, kes käivitusvoolu võimaldaks.

Eestis analoogsete seadmete hinnad algavad ca 130 eurost ja pakkujaid on mõned üksikud, kuid Internetiavarustes algavad hinnad juba ca 60 eusost.

MARKO HABICHT

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.