Microsoft hülgab mõned mobiilirakendused, aga sellest pole midagi | AM.ee

Microsoft hülgab mõned mobiilirakendused, aga sellest pole midagi

Microsoft teeb vahetevahel kummalisi otsuseid, vähemalt kõrvaltvaataja jaoks. Nokialt omandatud heade nutitelefonide tootmine tõmmati koomale, nüüd hakatakse sulgema ka mõnesid Microsofti Windows Phone´i platvormiga kaasa tulnud rakendusi, mida jõudsime juba eelmises aastases testis natuke kiitagi. Aga pole viga - loodus (ja äpp´ide maailm) tühja kohta ei salli ning uued head asendajad on kohe rakendustepoest võtta.

MSN Health & Fitness - lõpp 1. novembril 2015

Windowsi, Windows Phone´i, iOS´i ja Androidiga seadmetes kasutatav MSN Health & Fitness lõpetab alates novembrist. See rakendus oli mugav oma päevaste liikumiste (ja kes viitsis, ka toitumise) jälgimiseks. Windows Phone´i sisseehitatud sammulugejalt saadi infot päevase kõndimise ja jooksmise kohta, telefon oskas taustal ise neil vahet teha. Seada sai eesmärke, jälgida päevanormide täitmist ja võrrelda kulutatud kaloreid-kilomeetreid.

Kuna rakendusel oli ka aktiivne avalehe-ikoon, mis hetkeseisu näitas, oli seda mugav igapäevaselt kasutada. Samuti anti teada eesmärkide täitmisest. Aga mis seal ikka - selliseid rakendusi on veel ja veel.

valisime igapäevaseks kasutuseks samasuguse, kuid kenama ja võimalusterohkema Fitbit´i. Tegelikult paistab see olevat suunatud Fitbit´i toodete - käevõrude ja pulsikellade jaoks, kuid töötab hiilgavalt ka ainult telefoni enda sammulugejaga. Fitbitis on Endomondo sarnane treeningufunktsionaalsus: saab joosta, jalutada või matkata träkkides teekonda kaardil ning jagades sõpradega. Kui jälgid ka toitumist, on rakenduses vöötkoodilugeja, mis tunneb paljude riikide toitu ja oskab need kaloriarvestusse panna. Eestit valikus muidugi pole. Jälgida võib isegi magamist, kui Fitbiti võru käel.

MSN Travel

MSN-i reisirakendus Travel lõpetab 28. septembril 2015. Kuid suurlinnade reisisoovitusi, lendude broneerimise, lennuinfo jälgimise ja hotelli-info kohti on täis nii Internet kui rakendustepood. Asenduseks oleks mõni põhjalikum konkreetse sihtkoha äpp või muud head reisiplaneerijad - TripIt või Tripadvisor või Wikitravel vms.

MSN Food & Drink

Toidu- ja joogiäpp´id on hipsterilikud ja popid. Kuid MSN-i oma suhteliselt vaiksevõitu. Millega Food & Drink asendada? Retsepte saab lihtsalt guugeldada. Kui aga ise enam teha ei viitsi ja tahad välja minna? Kodumaistest sobib siis näiteks hästi kontorirotile "päevapakkumised", välismaal reisijale ja sotsiaalsemale sööjale Foursquare, mis ongi nüüd huvitavatele kohtadele spetsialiseerunud. Mõni vana Foursquare´i sõber on sinna ehk jätnud ka häid toidukohasoovitusi. Tripadvisoris on samuti väärt restoraniarvustusi ja hinnanguid.

Alles jäävad MSN-i populaarsemad äpp´id News, Weather, Sports ja Money.

Kas Photosynthi mull lõhkeb?

Microsofti mullipiltide tehnoloogia Photosynth kaob ka telefonidest. Sellest on mõnes mõttes kahju, sest täispanoraampiltide tegemine on tõusuteel ja inimesed tahavad reisil pildistada selliseid pilte, mis kogu ümbruse mullipildiks kokku panevad, nii et ka teised saaks hiljem igas suunas ümberringi vaadata, mis selles kohas näha on.

Paraku oli Google´iga võrreldes Microsofti mullipilditehnoloogia tunduvalt kapriissem. Pilti ei kleebitud nii korralikult kokku, samuti jäid tihti näha ka kokkukleebitud mullipildi eraldi tehtud kaadrite üleminekud. Uuesti sama asja ülesvõtmine on aga tüütu ja ajamahukas: taas tuleb pildistada kümmekond hästisihitud kaadrit enda ümber (rakendus ise soovitab, kuidas telefonikaamera sättida) ja uuesti lasta pilt kokku monteerida. Vaata näiteks eelmises testis tehtud pilti Käsmu meremuuseumist (ja ära unusta, et Photosynth.net tahab Silverlighti installimist, mida su arvutis ei pruugi olla).

Samas ei viska Microsoft mullipildikaamerat lõplikult põõsasse ja proovib seda tehnoloogiat edasi arendada.

Millega Photosynthi asendada? Nii head mullipilditegijat kui Google Camera (Androidis) polegi, kuid näiteks Ztitch lubab samuti teha 360-kraadiseid panoraame.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.