Turu-uuringufirma GfK Retail and Technology analüüsi kohaselt müüdi Eestis 2014. aastal 64 650 uut tahvelarvutit 17,7 miljoni euro eest.
Tele2 Eesti müügi- ja turundusdirektori Kristjan Seema sõnul on eestlased regiooni aktiivseimad tahvelarvuti kasutajad. “Eestis on üle 200 000 tahvelarvuti, mis on inimese kohta poole rohkem kui Leedus ja kolmandiku võrra enam kui Lätis,” ütles Seema.
“Tahvelarvuti eluiga on 3-4 aastat, mis on nutitelefonist poole pikem periood. Kuigi pihuarvuti peab päris hästi vastu, siis vahetatakse oma esimene tahvelarvuti nüüd 4G seadme vastu, mille osakaal tõusis GfK andmetel mullu 38 protsendini,” ütles Seema ja lisas, et vahetust võimaldab ka senisest odavam hind.
Keskmine tahvli hind tuli 274 eurot.
GfK statistika kohaselt oli tahvelarvuti keskmine müügihind mullu kümme protsenti madalam kui aasta tagasi. “Eestlane eelistab siiski kallima otsa tahvelarvutit. Näiteks Tele2 mulluse müügistatistika kohaselt olid Samsung ja Apple teistest tootjatest selgelt ees,” ütles Seema.
GfK statistika kohaselt ostsid eestlased mullu endiselt kõige rohkem suuri, 10-tolliseid tahvelarvuteid, mille osakaal oli 48 protsenti. Populaarsust kogusid ka 7-tollised seadmed, mis moodustasid 34 protsenti müüdud seadmetest.