Nii nagu Oskar Lutsu Paunveres tuli rehekendus tahvlile teha, nii hakkab olema ka varsti koolides. Digitaalsetesse klassidesse hiilivad tahvlid, mis kodudes juba ammu olemas, aga lisaks saab õpetaja suure puuteekraani ning infosüsteemi, mis tagapingis ülesande kallal vaevlejast ka õpetajale infot jagab.
Põltsamaa Ühisgümnaasiumis avati reedel esimene digitaalne klass, mille paigaldas Samsung. Infotehnoloogia aitab muuta õppeprotsessi digitaalses klassis atraktiivsemaks. SOS Lasteküla poolt Samsungi heategevusprojekti abil omandatud ja Põltsamaa Ühisgümnaasiumile kingitud digitaalses klassis on õppimiskohti 30-le lapsele.
Esimese näidistunni viisid täna läbi Samsungi spetsialistid, edaspidi õpetavad klassis lapsi erikoolituse läbinud õpetajad. Analoogseid Samsungi digitaalseid klasse on Baltikumis nüüd neli, Põltsamaa õpetajad saavad kogemusi Lätis asuvas Valmiera koolis.
Lisaks Samsungi tehnikale on klassis ka Eesti tootja Novatori laadija-transpordikäru, kus saab digitaalseid seadmeid laadida ja hoiustada.
Põltsamaa Ühisgümnaasiumis õpib 661 last ja digitaalset klassi hakkavad lisaks neile kasutama vabadel aegadel ka SOS lastekülade lapsed Keilast, Tallinnast ja Narva-Jõesuust ning ka piirkonna lapsed teistest koolidest.
SOS Lasteküla Eesti Ühingu tegevdirektor Margus Oro ütles kingitust üle andes, et neil on suur rõõm näha, kuidas tänu heale koostööle Samsungiga saavad sajad lapsed kogeda kaasaegseid õppimisvõimalusi.
„Esimene näidistund andis meile palju julgust juurde, sest iga uus vajab harjumist ning püüame omaltpoolt rakendada kõik jõud uue metoodika arendamiseks,” ütles Põltsamaa Ühisgümnaasiumi direktor Aimar Arula.
Näidistundi läbi viinud Samsung Electronics Baltics Eesti esinduse juht Ursel Velve sõnul on iga algus raske ja seda innustavam on näha, kuidas ka keerukamaid matemaaikaülesandeid lahendades laste silmad nüüd säravad.
Esimesed muljed täna näidistunnis osalenud õpilastelt olid sellised:
Kaur: “Siin on väga põnev, näiteks kasvõi muusikat võiks siin õppida. Saame muusikat alla laadida ja siis selle kohta kohe ka rohkem lugeda.“
Martin Joonas: „Hästi kaasaegne tunne ja mugav olemine on siin klassis. Tahaksin siin kohe õppida ajalugu, siis saaks juttudele ka pilte juurde otsida. Ma väga loodan, et õpetajad ei karda seda klassi kasutada, oleme valmis neid aitamaJ.”
Annika: „ Eesti keelt võiks siin klassis õppida. Siis ei pea pakse ÕSe lappama, vaid saab kohe internetist vaadata. Karjääriõpetuse tundi võiks ka teha, siis saaks internetis kohe ka vaadata, mis töökohad reaalselt üldse saadaval on ja mis nõudeid esitatakse.“
Riina Valdmets (õppealajuhataja): „Infotehnoloogiast me ei pääse, varem või hiljem tuleb kasutusele võtta uued tehnilised vahendid. Koolis on küll olemas tavaline arvutiklass, kuid seal me ei saa õpilasi nii hästi suunata kui uues digitaalses klassis. Siin on mugav teha tunnikontrolle, saab kohe teada ka statistika ja seda suurel ekraanil õpilastega koos arutleda. Õpetajal on näha, mida iga laps teeb ja õpetaja saab igat last eraldi aidata ja õigesse kohta suunata.”
Digitaalse klassi lahendus loob interaktiivse õppekeskkonna ning toetab meeskonnatööd, toetavad suhtlust õpilaste ja õpetaja vahel ning õppematerjalidele on lihtne ligi pääseda. Uus lahendus võimaldab õpetajal ja õpilastel suhelda reaalajas, kasutades selleks näiteks digitaalsete õppematerjalide jagamise funktsioone, ekraanide jälgimist, interaktiivset testimist, küsimustike koostamist jms. Õpilastel on võimalus esitada küsimusi, millele saab õpetaja koheselt vastata ja jälgida iga õpilase ekraane, et neid vajadusel edasi juhendada.
TEHNILISED ANDMED
Samsungi digitaalne klass
Projekti maksumus: ligi 27 000 eurot
- 31 Samsung Galaxi Note 10.1 koos klaviatuuridega
- Üks puutetundliku ekraaniga 75 tolline interaktiivne tahvel
- Samsung School tarkvara, mis võimaldab interaktiivselt tunde läbi viia
- ML Novatori laadimisjaam-transpordikäru, mis võimaldab laadida korraga kõiki seadmeid
- 2 WiFi ruuterit, et tagada kvaliteetne klassis internetiühendus