Kui mõned aastad tagasi vaadati "labidatega" helistajaid kerge muigega, siis nüüd on paljud muigajad ka ise endale suure ekraaniga telefonid muretsenud, selgub viimastest müügitulemustest. Moodne on õhata kalessisõidu järgi, aga millegipärast sõidavad valdav enamus inimesi ikka autodega.
Globaalse turu-uuringute organisatsiooni GfK andmetel oli selle aasta esimeses kvartalis nutitelefonide osakaal Eesti mobiiltelefonide turul 56,3%. Kokku müüdi siin nutitelefone esimeses kvartalis ligi 60 000 tk.
Populaarsust on kogumas suurte ekraanidega (4,5 tolli ja enam) nutitelefonid, mida kinnitab ka uue 5-tollise ekraaniga Samsung Galaxy S4 hea müügiedu.
Samsung Electronics Baltics esindaja Erik Ellami sõnul muutub üha enam telefonide valimisel oluliseks suur ekraan. “Kui eelmise aasta esimeses kvartalis oli kuni 3,5-tolliste osakaal 52,1% ning kuni 4-tolliste telefonide osakaal 25,7%, siis selle aasta esimese kvartali andmetel on esikohale tõusnud kuni 4,5-tolliste ekraanidega telefonid, mille osakaal nutitelefonide turul on 36,1%,“ näitas Ellam turul valitsevat trendi ning lisas, et ka üle 4,5-tolliste ekraanidega telefonide müük näitab märkimisväärset kasvu.
Esikohale tõusid esimeses kvartalis 4,5-tollise ekraaniga nutitelefonid turuosaga 36,1%.
Ellam tõi näiteks, et Samsungi uusima, 5-tollise ekraaniga Galaxy S4 müük on väga hästi vastu võetud ning ületanud ettevõtte ootused. “Uue telefoni nõudlus oli esimestel nädalatel 2,5 korda suurem kui eelmise mudeli S3 turuletoomisel,” ütles Ellam. “Usume, et Galaxy S4 populaarsuse on taganud just suurem ja parema kvaliteediga ekraan ning rohked lisafunktsioonid, mida pakub viimane Androidi operatsioonisüsteem,” nimetas Ellam müügiedu põhjused. Ta lisas, et jätkuvalt on Eestis populaarseim mobiiltelefonide operatsioonisüsteem Android (81% turust).
Seega, kui kümme aastat tagasi hinnati aina väiksemaks muutuvaid telefone ja kohati jõudsidki mobiilide mõõtmed tikutoosisuuruseni, nii et need taskusse või ridiküli ära uppusid, siis nüüd on taas käes suurte, kämblasse vaevu mahtuvate isendite aeg, nagu näitavad müügitulemused. Ajad ja kombed muutuvad.