Täna Tallinnas toimunus SAP tarkvarakonverentsil Innovation Now sai maailma suurima majandustarkvaratootja SAP AG visionääri Timo Elliotti avakõnest muuhulgas teada, et maailmas on mobiile juba rohkem kui hambaharju. See mõjutab äri ka. Äritarkvaras on praegu põhilised märksõnad mobiilseadmed, pilveteenused, sotsiaalvõrgud ja nn big data.
See viimane on ärianalüüsis saanud suureks ja ammendamatuks allikaks otsuste tegemisel. SAP pakub in-memory analüüsi platvormi HANA suurte andmemahtude ülikiireks analüüsiks. Kõvaketastel põhinevast süsteemist on in-memory ligi tuhat korda (või tuhandeid kordi) kiirem. Selliste kiirustega saab suuri andmehulkasid juba reaalajas analüüsida ja hetkega otsuseid vastu võtta või tulemusi näha.
Näiteid on palju. Üks neist, Burberry annab juba sel hetkel, kui klient poodi jalutab ja identifitseeritakse soovitusi, mis riideid klient võiks vajada. L`Oreal pakub näiteks huulepulga valimisel poes mobiiliäpiga täiendatud reaalsust - vaatad läbi mobiilikaamera riiulis olevaid tooteid ja sinu jaoks sobivad märgistatakse mobiiliekraanil kaamerapildi peal ära, kasutades selleks kliendi andmeid, mis on süsteemis olemas. Või näiteks Battleship Galactica online mäng kasutab HANAt, et teha mängus osalejale pakkumine, mis ei peletaks mängijat eemale, kui nt tema kosmoselaev õhku lastakse. Selle asemel, et nädalaid kulutada mängus uut kosmoselaeva üles ehitades, tehakse pakkumine see osta - mitte liiga kallilt, et mängijat mängus edasi hoida. McLareni F1 tiim kasutab reaalajas infot võistlustel auto varustuse kohta otsuste vastuvõtmisel. need otsused peavad sündima ülikiirelt infot analüüsides.
SAP AG visionäär Timo Elliott rääkis veel konverentsil, et ettevõtted kaotavad pettustega ülemaailmselt 2,7 triljonit eurot aastas ning näitas uut programmi, mis tuvastab automaatselt kelmusele viitavad ilmingud. Seegi programm kasutam in-memory tehnoloogiaga ülikiiret andmetöötlust võimaldavat HANA.
Timo Elliotti sõnul kaotavad ettevõtted kasumist keskmiselt viis protsenti läbi pettuste ning peamiselt viiakse need läbi kindlustuse, riigi, panganduse ja tervishoiu sektorites. “Töötasime välja algoritmi, mis tuvastab kahtlased ebakorrapärasused ning suudab seeläbi rahalist kulu vähendada või ära hoida,” ütles Elliott ja lisas, et programmi alus on uus HANA analüüsitarkvara, mis võimaldab hiigelsuuri andmemahtusid senise päevadepikkuse perioodi asemel analüüsida reaalajas.
Timo Elliotti sõnul käivad läbirääkimised mitme Eesti ettevõtte ja riigiasutustega, mis on huvitatud HANA analüüsitarkvarast ja selle Fraud Management lisarakendusest. “Riigisektoris otsib programm näiteks reaalajas maksudest kõrvalehoidjaid ja võrdleb kas erinevates kohtades esitatud andmed klapivad deklareerituga. Algoritm kammib ka erinevaid tehinguid, et leida varjatud pettusele viitavaid mustreid ning adopteerub uute skeemidega,” ütles Elliott.
Maailmas on pettused suurim probleem kindlustuse valdkonnas. USA-s tehakse aastas 40 miljardi dollari väärtuses valeavaldusi. Briti Kindlustusettevõtete Liidu andmetel sooritatakse Ühendkuningriigis nädalas 2500 petmiskatset enam kui 900 miljoni naela väärtuses.