DHLi logistikakeskuse teemad kuuluvad küll rohkem transpordi- ja logistikaajakirjanduse valdkonda, aga tegemist on ka ühe suurima infotehnoloogilise logistikasõlmega Euroopas. Arvutimaailm käis Leipzigis vaatamas ja tegi ka video.
2005. aastal sõlmis DHL kokkuleppe Leipzig/Halle lennujaama kasutamiseks. Enne oli see üks üsna vaikne ja rahulik lennuväli. Nüüd aga kuulub lennutiheduselt esikolmikusse Frankfurti ja Müncheni järel. Miks valis DHL oma Euroopa keskpunktiks selle endisel Ida-Saksamaal asuva mitte just kõige metropolihõngulisema koha?
Põhjus ongi selles, et Leipzigi õhuruumi ei ummista ööpäevaringselt teised kommertslennud. Leipzig oli hea lennuressursiga piirkond, kuhu võis kokku tuua tohutu pakilendude kontsentratsiooni. 300 miljoni euroga rajati üks suurimatest Euroopa logistikakeskustest, mis on ka ühe keerulisima infotehnoloogilise lahendusega, sest seal tuleb väga kiirelt sorteerida kogu maailmast saabuv pagas ja panna see õigetele lennukitele, mis stardivad koos varahommikul, kui muudest lendudest pole sihtkohad veel ummistunud.
Lennukite parkimine ja pakkide sorteerimine on täisautomaatne. Aeg-ajalt siiski peavad töötajad pakkidelt vöötkoode lugema, aga ka see on suures osas täisautomaatne.
Sorteerimiskeskus on 48 tuhat ruutmeetrit. Peaaegu pool kilomeetrit pikk, peaaegu sada meetrit lai. Millegipärast ei kasuta DHL veel RFID-tehnoloogiat, vaid kõik käib vanamoodsalt vöötkoodidega. Spetsialistide sõnul pole RFID nende jaoks veel piisavalt kindel ja tihedalt koos olevate pakkidega piisavalt hea eraldusvõimega, et kaugloetavaid süsteeme logistikas kasutada. Aga murrang selle tehnoloogia kasutamiseks pidi olema lähedal. Pole ka ime - paljud kaubandusketid on juba RFID peale üle läinud.
Kokku sorteeritakse 1500 tonni kaupa päevas. Tööl on 3000 inimest. Põhiliini kogupikkus sorteerimismasinal on 6,5 kilomeetrit.
Toite tagab gaasijaam, mis pakub nii kütet kui elektrienergiat. Seda täiendab päikesepaneelijaam, mis annab 1000 ruutmeetri pealt 100 tuhat kilovatt-tundi elektrit aastas. Vett tarbitakse kombineeritult nii veevärgist kui 3000-kuupmeetrisest vihmaveehoidlast.
Lisaks tavapakkidele liigutatakse lepinguid (maailma suurim lepingute transportija), meditsiinisaadetisi (vajalik on hoida ettenähtud temperatuuri ja on lubatud kindel löögitugevus pakkidel), infosüsteem tagab otseajas paki jälgimise.