84% eestlastest teeb osaliselt tööd kodust | AM.ee

84% eestlastest teeb osaliselt tööd kodust

Kui veel kümme aastat tagasi oli kontorist koju töötama kolimine kasvõi osa tööajaga suhteliselt haruldane, siis nüüd, Microsoft Eesti ja Elion korraldatud uuringu põhjal selgub, et enamus töötajaid on seda juba proovinud.

Veebruaris tehtud uuring selgitas välja uute tehnoloogiate ja interneti vaba leviku mõju inimeste tööharjumustele. Selgus, et 84% eestlastest teeb osaliselt tööd kodust, kolmveerand inimestest kasutab töötamiseks ka nutitelefoni ja 57% vastanutest korraldavad koosolekuid interneti vahendusel.

„Nutitelefonide, sülearvutite ja tahvelarvutite levik ning pilvetehnoloogia lahendused võimaldavad tööd teha kõikjalt. Enam pole oluline, kas töötaja istub kontoris, kohvikus või kodus diivanil. Ettevõtja seisukohast on see oluline, sest suureneb töötajate paindlikkus ja vähenevad väljaminekud näiteks kontori ja IT-infrastruktuuri ülalpidamisele,“ kommenteeris uuringut Microsoft Eesti juht Rain Laane. „Meil võib töötada näiteks pool ajast väljaspool kontorit, tööga rahulolu on sellest oluliselt kasvanud ja inimesed saavad ise oma aega planeerida,“ lisas Laane.

Elioni äriklientide segmendijuht Martin Rand tõdes, et uuringu tulemused ühtivad Elioni arusaamadega läbivatest tehnoloogiatrendidest. „Nutitelefonide populaarsus, netikoosolekud ja kodus töötamine - need trendid on juba mõnda aega suunanud meie tootearendust. Ühelt poolt saab aina olulisemaks ülikiire interneti kättesaadavus, teisalt on muutunud tähtsaks see, et teenused oleksid mugavalt kasutatavad olenemata asukohast ja seadmest. Seetõttu laienevad lähiajal paljude nii-öelda traditsiooniliste teenuste (näiteks lauatelefon või kliendihaldustarkvara) kasutamisviisid, eesmärgiga teha töö tegemine senisest lihtsamaks ja efektiivsemaks,“ lisas Martin Rand.

Microsoft Eesti ja Elioni uuringus osales interneti vahendusel kuu aja jooksul kokku 765 inimest.

Küsitluse tulemustega on võimalik tutvuda siin.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.