Täna Tallinnas toimunud IBMi sügisfoorumil esinenud superarvuti loojate hulka kuuluva Richard Talboti sõnul ootavad "Kuldvillaku" mälumängusaate võitnud IBMi superarvutit Watson järgmise sammuna ees väljakutsed mitmetes eluliselt olulistes valdkondades – pooleli on esimesed pilootprojektid tervishoiusüsteemis ja katsetused käivad ka automaatse telefoninõustamise süsteemidega.
Richard Talbot ütles oma foorumiettekandes „Inimene vs masin, kumb planeerib paremini?“, et USAs tänavu veebruaris "Kuldvillaku" mälumängu saate võitnus Watsoni loomine oli IBM-ile põnev protsess. Watsoni näol tuli valmis ehitada masin, mis oskab otsida vastuseid struktureeritud või struktureerimata andmete hulgast, pakkudes seejuures konkurentsi inimlikule võimele vastata suuliselt esitatud küsimustele kiiresti, korrektselt ja usaldusväärselt.
„Masin pidi kiirelt tegutsema saates ning mõistma keelelisi küsimusi. Me võime leida Google’i abil küll võimalikke vastuseid, kuid milline neist on täpne ja täpselt see, mida vajad? Lisaks on tüüpilises Kuldvillaku mängus tegemist väga suure teemaderingiga – seda alates bioloogiast ja rakuloomest kuni kaasaegsete politoloogilste faktideni,“ kirjeldas Richard Talbot.
Ta lisas, et Watson kasutab struktureerimata ja struktureeritud infot, seda kuni Facebookini välja. „Watsonil on võime analüüsida suurt andmehulka lühikese aja jooksul. Watsonil pole nälga, magamatust, pahasid päevi, emotsioone – kõike seda, mis mõjutavad info analüüsimist.“
Richard Talbot ütles Watsoni tööprotsessi selgitades, et arvuti alustab küsimuse analüüsist, et aru saada, mida täpselt küsiti ja mis valdkonnaga on tegemist. Siis hakkab ta genereerima hüpoteese ning seejärel otsib hüpoteesile kinnitust ja tõendeid. Viimastest sõelutakse välja kõige usaldusväärsemad ja siis Watson vastab küsimusele.
„Me nägime ka seda, et Watson võib vigu teha, kuid ta õpib sellest. Tal on võime õppida ja tulevikus vastata sellistele küsimustel õigesti,“ märkis Richard Talbot.
Richard Talboti sõnul on pärast Kuldvillaku saadet paljude valdkondade esindajad pöördunud IBM-i poole ja huvitunud Watsoni kasutamisvõimalusest – alates tervishoiuvaldkonnast ja pangandusest kuni tööstuste ja õigusabivaldkonnani välja. Huvi puhul osutus määravaks arvuti võime vastata keelelistele küsimustele väga kiiresti ja täpselt.
Praegu on pooleli pilootprojektid Watsoni kasutamiseks tervishoiuvaldkonnas. „Watson adapteerib kiiresti uute valdkondadega seotud teadmisi. Tegemist on täiesti erineva kontekstiga võrreldes mälumänguga – patsientide haiguslood ja haigussümptomid, erinevad meditsiinilised registrid, andmebaasid, meditsiiniraamatu,“ loetles Talbot. Tema sõnul on siin IBM-i partneriks tervishoiufirma WellPoint, mis soovib Watsoni võimeid kasutada patsientide haiguste diagnoosimiseks ja ravivõimaluste väljapakkumiseks.