Eile õhtul oli muidu vaikses pühapäevases Ülemiste Citys kahurikuulitehas tihedalt rahvast täis. Rahvusvaheline seltskond oli valmis saanud järjekordsed tehnoloogiaprojektid, mida alustati reedel, 48 tundi varem. Seekord olid ideed enne üritust põhjalikumalt läbi kaalutud. Esimest korda kippus osalejate arv ületama kohtade arvu üritusel.
18 uue töötava veebi- ja mobiilipõhise teenuse seast valis žürii parimaks Storymarksi veebiplatformi, mille idee autoriks on endine Skype´i turundusjuht Andrus Purde.
Storymarks.com lehel saab avaliku geo-markeerimise rakendusega lisada oma lugusid, fakte ja seoseid iga geograafilise objekti kohta maakaardil. “Üldvõitja tugevuseks oli kombinatsioon heast äriideest ja mitmekülgsetest võimalustest tulevikus inimestele kasulik olla,” seletas žürii liige, riskikapitalist Allan Martinson. Võitja meeskond kirjeldab oma projekti lihtsustatult kui kohtadele mõeldud Facebooki.
Publik valis oma lemmikuks era.ee tasuta domeenipakkuja, mis asendab hiljuti domeenireformi tõttu kaduma läinud tasuta pri.ee domeeni. Enne domeenireformi oli sinna loodud üle 50 000 konto.
Teiste põnevate projektide seas toodi esile Tunesheeti rakendus, mis salvestab ja kuvab noodileheklgi kasutaja nutitelefonil. Uudseks teeb toote asjaolu, et nii intelligentse funktsionaalsusega noodiplatformi olemas ei ole.
Tänu edukatele üritustele Eestis ja mujal maailmas on inimeste huvi Garage48 vastu kiiresti kasvanud. Võrreldes varasemate üritustega oli osalejate hulgas rohkem teiste eluvaldkondade tippspetsialiste - alustades riigikogu liikmest Andrei Korobeinikust ja lõpetades andeka moedisaineri Hanna Korsariga.
"Kui me kõik suudaks sellist entusiasmi ja energiat, mida siin 48 tunni jooksul näha võis, rakendada ka oma igapäevatöös, lööks Eesti majandus õitsele," sõnas Technopolis Ülemiste AS juhatuse esimees Gert Jostov. "Loodan, et finalistid arendavad oma ideed jõudsalt edasi ja saavad osaleda Technopolis Ülemistes septembri lõpus toimuval MoneyTalks Forum'il, mis viib alustavad ettevõtted kokku rahastajatega," lisas Jostov.
Kõigi 18 projektiga saad tutvuda siin. Garage48 tööpõhimõte on järgmine: nädalavahetuse (reedest pühapäevani) jooksul peavad meeskonnad oma pakutud ideedest looma töötavad lahendused 48 tunni jooksul.
Järgmised Garage48 üritused toimuvad mais Aafrikas. Koostöös maailma suurimate tehnoloogiafirmadega Google ja Nokia viivad eestlaste populaarse arendusmaratoni formaadi Nigeeriasse ja Ghanasse.