Eestis oodatakse 14-protsendilist tehnoloogiakaupade müügikasvu

Kõigist Balti riikidest kõige varem müükide langemist kogenud Eesti juhib sellel aastal parimate kasvutulemustega Leedu ja Läti ees, selgus GfK Marketing Services Balticu konverentsil Vilniuses. GfK Retail and Technology Holdingu juhi Gunter Redwitzi sõnul saavad nende allüksused andmeid kokku 190 000 müügikohast ning GfK kaasab uuringutesse 1,1 miljonit jaemüüjat maailmas.

2010. aasta suveks võib Eestis oodata kuni 14-protsendilist tehnikamüükide tõusu, ütles Redwitz. Leedus ja Lätis, kus surutis algas hiljem, on ikka veel täheldatav turu langus – vastavalt 24 ja 17 protsenti.

GfK Marketing Services Balticu juhi Ingemar Erlandssoni sõnul on kohaliku tehnikakaupade turu langus taandumas – 2009. aastal Balti regiooni vaevanud keskmine 43% tehnoloogiaturu langus oli käesoleva aasta veebruaris võrreldes sama ajavahemikuga 2009. aastal ainult 13%.

„Võrreldes ülejäänud Euroopaga sai Balti riikide turg majanduslanguse ajal kõige rohkem kannatada,“ ütles Erlandsson ning lisas, et see oli ka turg, mis tõusis ja kasvas Euroopas mitu aastat kõige kiiremini. Lähimal ajal peaks Balti riikide majandus stabiliseeruma.

„GfK Global Research IT“ uuringute juht dr. Rudi Aunkofer ütles, et majanduslanguse ajal säästavad inimesed raha erinevalt. 38% ostab odavaimat toitu ja jooke, 38% kulutab vähem riietele ja jalanõudele, 37% valmistab rohkem toitu kodus, 34% lükkab tähtsamaid ostusid (maja, auto) edasi. Samas näitavad uuringud ka teist tendentsi – tarbijauuringute põhjal võib väita, et hetkel ei hoita kokku infotehnoloogiaseadmete valimise pealt. 2010. aasta esimeses kvartalis oli IT turu kasv Balti riikides keskmiselt 17 protsenti.

2009. aastal langes IT-kaupade müügitulu kogu Euroopas. Aasta esimeses kvartalis fikseeriti Kesk- ja Ida-Euroopas 33-protsendiline langus, Eestis oli langus 29 protsenti. 2009. aasta 2. kvartalis langes Eesti IT turul müügitulu 25%, 3. kvartalis 17% ja 4. kvartalis 3%. Käesoleva aasta esimeses kvartalis kasvas Kesk- ja Ida-Euroopa IT turg 2%, Eestis aga koguni 13%.

Kesk- ja Ida-Euroopas langes lauaarvutite müük 2010. aasta alguses võrreldes sama ajavahemikuga eelmisel aastal 40 protsenti. Sülearvutite müük tõusis aga 17 protsenti.

Nutitelefonide müük kasvas tugevalt kogu maailmas, kuid Balti riikides müüakse neist ikka veel väga väike osa. 4% Leedu, 5% Läti ja 9% Eesti tarbijatest eelistab harilike telefonide asemel nutitelefone, selgus uuringust.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.