Androiditahvlid tegid turul puhta töö: kasv 127% | AM.ee

Androiditahvlid tegid turul puhta töö: kasv 127%

Võib öelda, et tahvliturul on Android riisunud kogu koore. Turuosa 62%, kasv 127%.

Tahvlite müük maailmas jõudis 195,4 miljoni eksemplarini, mis on 68 protsenti kasvu võrreldes 2012. aastaga vastavalt Gartneri turu-uuringule. Tahvlid iOS´iga vähendasid turuosa 36 protsendini. Ülejäänud paar protsenti kuulusid teistele, sealhulgas Windowsiga tahvlitele.

Turul lõid kõige laiemalt läbi väikese ekraaniga odavad tahvlid. See tõi ka Androidi esimeseks.

Maailma tahvlimüük lõppkasutajatele 2013. aastal (tk)

OS

müük 2013

turuosa 2013 (%)

turuosa 2012 (%)

Android

120 961 445

61,9

45,8

iOS

70 400 159

36,0

52,8

Microsoft

4 031 802

2,1

1,0

Teised

41 598

<0,1

0,3

Kokku:

195 435 004

100,0

100,0

Allikas: Gartner

2013. aastal langes Apple´i turuosa 16,8 protsenti. Applevalitseb tippklassi kallimate tahvlite turul edasi, aga mass on pöördunud odavate Androiditahvlite juurde.

2013. aastal küll Microsofti Windows 8-ga tahvlite turuosa paranes, aga jäi endiselt tühiseks.

Tootjatest juhib aga endiselt Apple, järgneb Samsung 336 protsendise kasvuga 2013. aastal. Selle edu tagas Galaxy tooteperekond.

Hiinas on tegijaks aga Lenovo.

Tahvlimüük tootjate kaupa, 2013 (tk)

Tootja

müük 2013

turuosa 2013 (%)

turuosa 2012 (%)

Apple

70 400 159

36,0

52,8

Samsung

37 411 921

19,1

7,4

ASUS

11 039 156

5,6

5,4

Amazon

9 401 846

4,8

6,6

Lenovo

6 525 762

3,3

1,9

Teised

60 656 161

31,0

25,8

Kokku

195 435 004

100,0

100,0

Allikas: Gartner

Tahvlite hulka on arvestatud ka hübriidid. Neid oli 2 protsenti tahvlimüügist.

ASUS oli liider hübriidseadmete osas, 2013. aastal müüdi kõige rohkem ASUS Transformer Book T100 hübriidi.

Gartner ennustab, et 2014. aastal hakkavad paljud oma tavalist tahvlit uuendama hübriidiks. Hübriidide turg kasvab.

Kogu uuring asub siin: http://www.gartner.com/document/2672716.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.