Täna tutvustasid Elisa Oyi juht Veli-Matti Mattila ja Elisa Eesti tegevjuht Sami Seppänen ajakirjanikele muutusi, mida toob Elisa ühinemine Starmaniga ja Santa Monica Networksiga.
Kuna Elisa Eestit on sel ja järgmisel aastal ees ootamas suured muudatused, siis tähendab see ka Eesti telekomiturule muutusi. Eelmise aasta 13. detsembril teavitas Elisa avalikkust Starmani Eesti äritegevuse ning 20. märtsil 2017 turvalistele võrgu- ja andmekeskuste lahendustele spetsialiseerunud ettevõtte Santa Monica Networks Group`i Eesti ja Soome äritegevuste ostust.
Soomes keskendub Elisa digiteenustele, ütles Veli-Matti Mattila, sama plaan on Elisal ka Eestis. Lätti ja Leetu laienemise plaane praegu ei ole. Tulevad uued digiteenused, mille jaoks on Santa Monica Networks ja Starman just sobivad firmad, sest selleks, et teenusteturul laieneda, ei pea sünergiaks samasuguseid telekomifirmasid kokku ostma.
Elisa oli Mattila sõnul enne Eestis põhiliselt vaid mobiiliteenuste operator, nüüd lisandub digi-TV, laienevad fikseeritud lairibaühendus (Starmaniga) ja korporatiivsed võrgud (SMN).
Tasulise televisiooni ja kaabelinterneti katvus saab olema 320 000 kodu, see on 50% kogu turust.
Starmani omandamisega tulevad meile uuenenud digiteenused, sealhulgas TV mobiilsetele seadmetele ja SMN-i kogemuste baasil turvalised ärivõrgu teenused. Sünergia tuleb mobiilivõrgu, fiksvõrgu ja kaabel-TV teenuste ristmüügist.
Elisa nime kasutamise üle Starmani ja SMN teenuste juures pole veel otsustatud, kuid Elisa ei jäta tulevikus alles kõiki praegu kasutatavaid brände, neid koondatakse ühinemise järel oluliselt. "Igast teenusest võtame parimad osad ja paneme kokku," lisas Mattila.
Ühinemise sujuvaks korraldamiseks on Elisas kokku pandud 20 töögruppi ligi saja liikmega. Kas ja kui palju Eesti teenuseid Soome üle võetakse ja vastupidi, sellele pole Elisa juhtide sõnul ühest vastust, kuna iga riigi telekomiturg on omanäoline ja kliendid erinevad. Digiteenuste äri on väga riigipõhine, ka hinnad on sellepärast igas riigis erinevad.
Elisa suuruseks Eestis saab ligi 1000 töötajat ehk ettevõte kasvab kaks korda.
Elisa lubab karmi konkurentsi fikseeritud ühenduste turul, kus seni on üsna paljudes kohtades monopolina tegutsenud Telia. Ka fiiberühendustes pole Eestis veel erilist konkurentsi. Nüüd võib selles valdkonnas alata elavam turuvõitlus.