Eesti võõrustab Euroopa suurimat rohetehnoloogia startup võistlust | AM.ee

Eesti võõrustab Euroopa suurimat rohetehnoloogia startup võistlust

Eestisse tuleb Euroopa suurim rohetehnoloogia ideekonkurss ClimateLaunchpad, kus eelmisel aastal võistles üle 700 idee. Nüüd avatakse Eestis uus taotlusvoor. Programmi finaal toimubki seekord Tallinnas, tuues siia ligi 80 rohetehnoloogia idufirmat 25 riigist.

Oktoobris Tallinnas toimuv ideekonkursi ClimateLaunchpad üleeuroopaline finaal toob Eestisse kokku ligi 500 inimest, teiste hulgas ka mitmed rahvusvahelised investorid ja valdkonna mentorid Taanist Küproseni. ClimateLaunchpad Eesti juhi Marit Salli sõnul näitab finaalvõistluse Eestisse jõudmine, et meie startup-ökosüsteem pakub rahvusvahelisel tasemel huvi.

“Säästvat tehnoloogiat peetakse hea ärilise potentsiaaliga valdkonnaks ning Euroopa suurim rohetehnoloogia finaalvõistlus on hea võimalus tugevdada selles vallas rahvusvahelisi kontakte. Finaalvõistlus on teenäitaja Eesti ettevõtjatele ja poliitikakujundajatele, et kliimaprobleemidega tegelemine looks uusi võimalusi majanduskasvuks Eestis, seda eriti olukorras, kus pärast Pariisi kliimakonverentsi on jõudsalt kasvamas investeeringud rohetehnoloogiasse,” rääkis Sall.

Keskkonnaministeeriumi asekantsleri Meelis Mündi sõnul aitab ClimateLaunchpad globaalses kliimakokkuleppes kokkulepitu tegudesse panna. “Kliimamuutuste mõjude vähendamiseks tuleb muuta oma senist käitumist ning kasutusele võtta uued ja keskonnasäästlikud lahendused ja tehnoloogiad. ClimateLaunchpad ja eriti selle üleeuroopalise finaali korraldamine Eestis aitab kaasa, et tekiks aina rohkem edukaid tulevikule orienteeritud idufirmasid. Olen kindel, et kliimasõbralikud lahendused on muutumas normiks, mille järele nõudlus aina kasvab,” ütles Münt.

Võistluse Eesti vooru žürii esimehel Indrek Kelderil on hea meel tõdeda, et rohetehnoloogia on Eesti iduettevõtete hulgas kiiresti populaarseks saanud ning tugev tulemus eelmise aasta konkursil näitab, et headest ideedest puudust ei ole. “Hoolimata tihedast konkurentsist eelmisel aastal, kus võistlusele kandideeris üle 700 startup 28 riigist, läks meie startupidel erakordselt hästi – üks jõudis kolme parima hulka ning teine finaali 15 parima sekka. Meie parimate ettevõtete areng on olnud erakordselt kiire ja kindlasti on nad heaks eeskujuks neile, kes sel aastal oma äriideedega nende jälgedesse astuvad,” ütles Kelder.

Eelmise aasta Eesti edulugudeks võib pidada üleeuroopalises finaalis kolmanda koha saavutanud startup’i ReLaDe, mis arendab uudset pesupulbrivaba pesemissüsteemi. Viieteistkümne parema hulka jõudnud startup’il Reverse Resources õnnestus idee globaalseks arendamiseks kaasata H&M innovatsioonifondist 150 000 eurot toetust. Samuti võistlusel Eestit esindanud Sympower võitis Prototroni toetuse oma võrgutehnoloogia ehitamiseks.

Konkursile kandideerinud meeskondadest valitakse igas riigis parimad, kes läbivad kohalikul tasemel intensiivse koolituslaagri, mida viivad läbi rahvusvaheliselt tunnustatud rohetehnoloogia ettevõtjad ja mentorid. Seejärel valitakse 25 riigist kolm parimat ideed, mis võistlevad omavahel oktoobris toimuvas finaalis. Euroopa parimatel avaneb võimalus astuda Climate-KIC ärikiirendisse koos 90 000 euro suuruse stardikapitaliga oma idee elluviimiseks. Lisaks premeeritakse kolme parimat 2 500 kuni 10 000 euro suuruse rahalise toetusega.

Keskkonnaministeerium toetab ClimateLaunchpadi finaali 13 350 euroga. ClimateLaunchpadi toetab ka advokaadibüroo Hedman Partners, kes nõustab mitmeid tuntud startup-ettevõtteid. Hedman Partners on kolmele parimale kohalikule meeskonnale välja pannud auhinnad, mis hõlmavad 1 500 euro ulatuses õigusalast nõustamist büroo ekspertidelt.

Ideekonkursile ClimateLaunchpad on oodatud osalema nii üksikisikud kui meeskonnad, kuid ka eel- ja idufirma faasis olevad kuni kahe aasta vanused ettevõtted, kellel on idee kliimamuutuste või keskkonnaprobleemidega tegelemiseks. Registreerida saab 3. juunini konkursi veebilehel: http://climatelaunchpad.org/application-form/.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.