Avalike teenuste arendajatel muutus nüüd elu lihtsamaks. Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumis valmisid nimelt põhimõtted ja prototüüp, mis aitavad avalike teenuste osutajatel luua kliendikeskseid ja mugavaid iseteeninduskeskkondi.
„Valminud raamistik sobib nii avalikule kui ka erasektorile. See lähtub sellest, et uued loodavad keskkonnad oleksid klientidele lihtsasti mõistetavad ja head kasutada,“ ütles infoühiskonna teenuste arendamise osakonna juhataja Janek Rozov. „Selleks viisime seitsmes organisatsioonis läbi pilootprojektid, kus reaalsete juhtumite, vajaduste ja lahenduste baasil kirjeldasime parimad praktikad, millele teised saavad nüüd tugineda.“
„Täna on riigis olukord, kus pea igal e-keskkonnal on erinev kasutusloogika ja ülesehitus. Kuna uued e-keskkonnad on edaspidi sarnase ülesehitusega, siis muutub nii nende kasutamine kui arendamine senisest lihtsamaks,“ täiendas raamistiku väljatöötaja, Trinidad Consultingu kasutatavuse suuna juht Hegle Sarapuu.
Raamistikus kirjeldatakse muuhulgas iseteeninduskeskkonna põhimõtteid, info-, süsteemi ja funktsionaalsuse arhitektuuri, juhiseid iseteeninduskeskkonna arendamiseks ja kasutatavuse nõudeid. Projekti raames loodi ka iseteeninduskeskkonna kasutajaliidese prototüüp ja näidisdisain.
Raamistiku väljatöötaja Trinidad Consulting on Baltikumi juhtiv kasutajakogemuse disaini ja ärianalüüsi ettevõte, kelle klientide hulka kuuluvad mitmed Eesti suurfirmad ja avaliku sektori asutused nagu NATO Küberkaitsekeskus, Kaitseministeerium, Tallink, EAS, Siseministeerium, Kaubamaja, Nordea, ERGO, Elion, Elisa ja mitmed teised.
Projektis osalesid Maksu- ja Tolliamet, Statistikaamet, Sotsiaalkindlustusamet, Riigi Infosüsteemide Amet, Maanteeamet, Rahandusministeeriumi Infotehnoloogiakeskus ja Sotsiaalministeerium.
Projekti korraldas Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium Euroopa Liidu struktuurivahendite programmi „Eelduste loomine avalike teenuste kvaliteedi tõstmiseks IKT vahendite abil” raames.
Projekt valmib juunis 2014.
Huvilised saavad raamistikuga tutvuda aadressidel
https://www.mkm.ee/et/tegevused-eesmargid/infouhiskond/infouhiskonna-teenused#iseteenindusraamistik