IBMi superarvuti Watson vahetab ametit - pigem meelelahutusäris töötanud Watson jätab maha mälumängu ja kolib nutitelefonidesse, muutes need mobiilseadmed tõeliseks targaks meheks taskus.
Selle aasta teises pooles saab valmis mobiilirakendus, mis on väravaks Watsoni teadmiste ja tehisintellekti juurde: “Ask Watson” saab aru telefonikasutaja küsimustest ja otsib neile vastuseid.
Watson saab tööd mitte ainult nutitelefonides - superarvuti kolib ka kõnekeskustesse. IBM-i sõnul saavad USA firmad igal aastal 83 miljardit dollarit kahju kehva klienditeeninduse pärast. Watsoniga loodetakse klienditeenindust parandada ja uuele tasemele viia, sest superarvuti saab ka hääletooni ja kõne iseärasuste järgi aru kliendi mure ulatusest või hingeseisundist ja teenindab vastavalt, jäädes alati viisakaks ka endast välja viidud inimese murede lahendamisel.
IBM-i sõnul vähendab Watson küsimustele vastuste otsimise aega 40 protsenti. Kas aga kõnekeskused kolivad varsti Bangalorest Watsoni serveritesse, seda näitab aeg. Ja kas tehisintellekti kätte klienditeeninduse ja meie käitumise analüüsi andmine toob singulaarsuse kõvasti lähemale - eks seda näitab ka aeg.
FOTO: Jon Simon/Feature Photo Service for IBM