Skype´i rikke põhjustas Windowsi kliendi tarkvaraviga | AM.ee

Skype´i rikke põhjustas Windowsi kliendi tarkvaraviga

22. detsembril alanud Skype´i ülemaailmse rikke, mille käigus enamus inimesi ei saanud teenust kasutada, põhjustas Skype´i Windowsi kliendi tarkvaraviga, selgub firma blogist.

Kõik algas sellest, et mõned Skype´i offline messaging teenust teenindavad serverid, mis tegelevad sõnumite hoidmisega seni, kuni nende vastuvõtjad võrku logivad, said üle koormatud. Seepärast said Skype´i kasutajad oma teated viivitustega, kuid Skype for Windows (versioon 5.0.0152) reageeris sellele kokkujooksmisega. 

Probleem ei puudutanud Skype for Windowsi (versioon 5.0.0.156), vanemate Skype for Windowsi (4.0 versioonid), Skype for Maci, Skype for iPhone´i, Skype on your TV ja Skype Connecti või Skype Manager for enterprisesi kasutajaid. 

Saatuslikuks Skype´i võrgule sai aga see, et ligi pooled kasutajatest maailmas olid just Skype for Windows 5.0.0.152 omale arvutisse installinud. Samuti langesid nende kasutajate Skype´i programmi kokkukukkumisega rivist välja ka 20-30% nn supernode´idest, mis on nagu suured telefoniraamatud, mis aitavad kasutajate arvutitel üksteist leida. Iseenesest oleks võrk suutnud vähemate supernode´idega hakkama saada, aga kuna neis arvutites, mis käituvad supernode´idena, tekkis pühade eel niigi väga suur ülekoormus, siis Skype´i tarkvarasse sisseehitatud kaitse rakendus ja veelgi rohkem supernode´isid lülitus võrgust välja koormuspiirile jõudes. Ahelreaktsioonina jäi võrgus olevaid kasutajaid teenindavaid sõlmpunkte aina vähemaks ja allesjäänuid koormati veelgi rohkem üle.

Jõuludeks (ja plaanitult ka aastavahetuseks) lisas Skype võrku mitmed mega-supernode´id, mis suudavad teenindada väga suurt hulka päringuid ja järgmise päeva jooksul hakkas võrk tasapisi taastuma.

Mida Skype sellest järeldas? Kõigepealt seda, et Windowsi v5 beetatestimine polnud siiski küllalt edukas ja firma plaanib testimisprotseduuri üle vaadata. Teiseks - ka tuumikvõrguta võrkudes on vaja ressursimahukat tuge juhuks, kui võrk kasutajate enda arvutite najal enam püsti ei püsi. Selleks plaanib Skype suurendada omapoolseid ressursse serverite ja supernode´ide näol võrgu ülevalhoidmiseks. Samuti pole välistatud, et Skype hakkab ise, kasutajapoolse sekkumiseta nende tarkvarakliente automaatselt uuendama, kui selgub mõne kasutusel oleva versiooni tarkvaraviga.

Ettemaksuga Skype´i teenuste kasutajad saavad ligi 24-tunnise rikke kompensatsiooniks Skype´ilt rahakaardi ning tasuliste teenuste tellijad võivad nädal aega tarbida tellitud teenust tasuta.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.