Eurocom Worldwide uuringu järgi vaatab 40% IT sektori ettevõtetest tööle kandideerijate profiile sotsiaalmeediakanalites - Facebookis ja LinkedInis. Eesti küsitluse korraldas võrgustikku kuuluv kommunikatsiooniettevõte In Nomine koostöös Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liiduga (ITL).
“Uuringu tulemus näitab taaskord, et sotsiaalmeedia portaalidesse üles laetud isiklik informatsioon ja fotod võivad mõjutada inimese tööalast karjääri,” kommenteeris Heikki Sal-Saller, kommunikatsiooniettevõtte In Nomine konsultant. “Uurimuse järgi uurib 37% IT-firmadest potentsiaalsete töötajate profiile ka sotsiaalmeedias ning teeb selle info põhjal järeldusi inimese sobilikkuse kohta antud töökohale.”
Eurocom Worldwide teostatud uuringust selgus veel, et üle kolmandiku IT-firmadest peavad ettevõtte nimel blogi. Eelmise aastaga võrreldes on blogijate osakaal veidi kasvanud - 33 protsendilt 37 protsendini.
Ettevõtted, kes blogi ei pea leiavad, et ettevõttenimel blogimine on liiga ajakulukas (39%) ning 32% vastanutest ei näe sellel üldse mingit väärtust.
“Ettevõtete juhtkonnad teavad üldiselt hästi, kui oluline on klientidega ning laiema avalikkusega suhtlemine. Sellest aspektist on huvitav, et paljud ettevõtte blogipidamisel väärtust ei näe,” kommenteeris Mads Christensen, Eurocom Worldwide võrgustiku juht. “Arvame, et põhjus peitub hirmus, et blogimine on äärmiselt ajamahukas.”
56% blogipidajatest teevad seda parandamaks suhtlust klientidega. 34% peavad blogi selleks, et näidata oma ala ekspertiisi.
Vaatamata eriarvamustele blogimise suhtes, kavatseb 45% vastanutest suurendada järgmise 12 kuu jooksul eelarvet sotsiaalmeedia väljunditele.
Veidi enam kui kolmandik ettevõtetest (35%) omab juba Facebooki lehte ja 23% on esindatud YouTubes. Individuaalselt omab 73% küsitletutest kontot LinkedIn portaalis ning 19% Plaxos.
2010 aasta jaanuaris ja veebruaris läbi viidud uuringus küsitleti 286 IT-ettevõtete tippjuhti üle Euroopa.
Eurocom Worldwide korraldab igal aastal IT sektori tippjuhtide hulgas küsitluse, kus selgitatakse välja valdkonna professionaalide arvamused ning hoiakud. Sel aastal osales uuringus 286 vastajat. Uuring viidi läbi internetipõhiselt 2010. aasta jaanuaris ja veebruaris.