Täna toimus Tehnopoli Startup Inkubaatoris Mini Seedcamp, mis tõi kokku regiooni kõrge kasvupotentsiaaliga alustavad ettevõtted ja investorid.
Investoritele esines 10 ettevõtet Eestist, Inglismaalt, Ukrainast ja Horvaatiast.
Mini Seedcamp on rahvusvaheline kõrgetasemeline investorkohtumine.
Poolepäevase ürituse eesmärgiks on pakkuda parimatele alustavatele ettevõtetele võimalust esitleda oma äriideed mainekale paneelile, et saada tagasisidet ja kaasata investeeringuid.
Märkmed esitlustelt
Igal ettevõttel oli mõni minut aega enda tutvustamiseks. Siin on mõned märkmed esinemistest, pikemalt juba järgmises ajakirjas Inseneeria.
Language Accelerator (Tallinn) – keeleõppelahendus, mis õpetab ükskõik millise võõrkeele selgeks 200 tunniga kasutades matemaatilisi mudeleid ja statistilist analüüsi. Pundis on ka Eestist pärit CERNi füüsik, kellelt idee tuligi, kui ta soovis Genfis prantsuse keelt õppida. Skype´i üks loojatest Jaan Tallinn ühines nendega juulis. Eesmärk on õpetada 200 tunniga keel selgeks. Uus keel lisatakse süsteemi 1000 tunniga. Süsteem koostab mälu profiili, vaadatakse, kuidas meelde jääb.
*Eksperdi arvamus: liiga tehniline tundub.
Roamer (Euroopa) – mobiilirakendus, mis säästab ligi 90% roaming-kuludest. Roaminguhindade alandaja peamised vedajad on Lätist. App võtab ette kõnesuunamise, kohalikus kohas saab võtta uue numbri ja kõne odavalt sinna suunata. Skype on tegijate sõnul odavam, aga mitte nii lihtsalt kasutatav. 3000 kasutajat. 500 000 dollarit tahetakse edasiarendamiseks.
*Ekspert: kas SMS ka? Vastus: Ei, see pole nii oluline. Ainult kõned.
*Ekspert: palju kõneminut maksab? Vastus: 5-10 senti. Ja rakendus näitab sihtkohas SIM-kaartide müügikohti.
Flick Diet (Tallinn) – DNA-põhised personaalsed toitumiskavad, mis aitavad toituda tervislikult. Maailmas on suur kaalulangetusvahendite turg. Toitumisspetsidelt ei saa alati põhjalikku personaalset abi. Uuritakse seedetrakti baktereid DNA laboriga koostöös. Klient saadab oma proovid kasvõi postiga. 40 inimest on katsetanud. Edasimüük plaanitakse toitumisspetsialistide kaudu, kes saavad 20%.
*Ekspert: mida kliendile peale analüüse soovitatakse? Vastus: kolmes kategoorias soovitatakse toiduainete järgi -seda söö, seda piira, seda toiduainet väldi. Soovitused on saja teadustöö põhjal kokku pandud.
MyTips (Kiiev) – kiiresti ja lihtsalt koostatavad interaktiivsed juhendid. SaaS-firmadele mõeldud abivahend. Et oleks lihtne teha juhendeid kasutajatele. Step by step juhendid on veebipõhine keskkond, kus kuutasu eest saab oma juhendid kokku panna. 6 konkurenti on, aga teised pole nii lihtsad. 250 000 dollarit on vaja edasiarenduseks.
*Ekspert: Kui on palju konkurente, kuidas konkureerite? Vastus: teisi on raskem kasutada. MyTipsiga ei pea teadma programmeerimisest midagi.
Basaar (Tallinn) – nutiseadmetele mõeldud moeturg. Saab minutiga asjad müüki paisata. Ostetud asjadele saab postipanekuks etiketi välja lasta. IPhone´i app tuleb augustis, Android septembris. Fookus on UK turule. EMT äpivõistlustel juba osaletud, eesti on põhimõtteliselt võetud, arvavad tegijad.
*Eksperdid: juba on selliseid poode. Kuidas läbi lüüa? Vastus: hea marketingiga. Näiteks Querilja marketingiga.
Zilta (London) – suurem, lihtsam ja mugavam Androidi operatsioonisüsteem eakatele. Suured, hiiglaslikud ikoonid, avaekraanil vaid 6 tk. Üks konkurent on ka, kes müüb. Zilta on tasuta, rakendusi aga saab raha eest. Rahavajadus on 50 000 naela. App muudab Androidi välimust.
*Ekspert: kas see ongi kõik? Muudab välimust? Vastus: mitte päris. Rakendused on ka üle disainitud ja asendatud, näiteks muusikapleier.
Tedi (Horvaatia) – kõrge tehisintellektiga mänguasi, mis jälgib laste arengut ning annab sellest põhjaliku ülevaate. Beebi lemmikmänguasi, mis suhtleb vanematega. Tedicry, tedispeep, tedigrip (kui tugevalt laps karu kallistab) on mõned signaalis, mis saadetakse vanema mobiilile. Tediknows.com lehel rohkem.
*Ekspert: palju maksab? Vastus: 69 dollarit.
*Ekspert: kvaliteet peab olema hea, et laps ja vanem ei pettuks.
Mewo (London) – interaktiivne teenus sobivaima pulmafotograafi leidmiseks. 100 000 eurot otsitakse toetust. Mewo.co.uk.
*Ekspert: kuidas fotograafe kohale meelitate? Vastus: otsekontaktidega kriitiline mass kokku., praegu 50 fotograafi.
Decider Lab (Tallinn) – personaliseeritud e-turunduslahendus. 20% meilidest avatakse, 5% klikib. Kuidas saada suuremat efektiivsust? Lauri Ilison lubab selle saavutada masinõppiva süsteemiga. Otsitakse 300 000 investeeringuteks. Algoritm hindab, mismoodi järgmist kirja klientidele koostada.
*Ekspert: põhiküsimus on, mida järgmises kampaaniakirjas peab muutma.
SaaS OS CMS - mugav ja aega säästev platvormiülene internetiturunduse tööriist ettevõtetele. Põhirõhk söögikohtadel ja teenidnusasutustel. Broneerimine ka sees. Beetatestijaid 1. 2 tegijat.
Seedcampi korraldajad on Tehnopoli Startup Inkubaator ja Garage48. Üritust toetasid EAS, Tallinna Ettevõtlusamet, Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liit, Tele2 ja Trinidad Consulting.