VIDEO: kas majaomanike hirm? Eesti idufirma Sprayprinter aitab nutikalt graffitit teha | AM.ee

VIDEO: kas majaomanike hirm? Eesti idufirma Sprayprinter aitab nutikalt graffitit teha

Suurele seinale pildi kandmine on üks suur käsitöö: kas tuleb projektoriga näidatavale pildile peale joonistada võiteha ruudustik ja siis käsitsi originaali järgi uues mõõtkavas jooni vedama hakata. Kuid saab ka lihtsamalt.

Samas on olemas näiteks protesteerijate kiired jalgrattaprinterid, mis rattasõitja järel teele aerosooliga tekste kirjutavad või aerosoolpudelite rivi, mis prindib maha või seintele nagu maatriksprinter. Või siis selline Time Writer, mida võiks nimetada massi-graffiti-relvaks. Siin on veel ideid. Nagu ikka, on kuskil alati midagi juba leiutatud. Kuid heale ideele peab järgnema ka korralik teostus. Vaatame, kas Tartu päritolu Sprayprinter saab sellega hakkama. Või veel parem, ärme vaata, vaid toetame neid Indiegogo´s, et idee saaks korraliku teostuse. Seni on kogutud 1700 dollarit vajaminevast 20 000st. Töö aga juba käib, esitlused on toimunud nii Tartus kui Londonis.

Ka Ajujahil osalenud Sprayprinteri tööpõhimõte on lihtne. Pilt tehakse vastava mobiilirakendusega piksliteks. Riistvaraline osa on aerosoolpurki hoidev seadeldis, mille asendit jälgitakse mobiilikaamerast. Mobiili jaoks võiks seega vaja minna veel statiivi. Ning siis tuleb aerosoolpurgiga seina kohal vehkima hakata - tarkvara ja riistvara teevad oma töö. Purke vahetades saab printida ka eri värvidega. Oma töid saab ka jagada - graffitimeister ei pea jätma oma taiest ainult ühele müürile, vaid kõik soovijad üle maailma saavad seda korrata, laadides alla vastava pildi.

Vaata näidisvideot siit.

Pildil, muide, on hirv.

Siin on veel üks graffitivideo.

Ettevõttes töötavad ja nutikat aerosoolipritsi arendavad Mihkel Joala (leiutaja-arendaja), Sirje Joala (kommunikatsioon), Alo Murutar (tegevjuht), Richard Murutar (müügimees), Henry Patzig (tootmisinsener).

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.