Kui veel eelmisel aastal ennustati, et isesõitvad bussid tulevad 2017. aastal ja sealt mõned aastad hiljem isejuhtivad sõiduautod, siis nüüd tundub, et see aeg jõuab kätte natuke varem. Google lubab esimesed sajad nunnud isejuhtivad autod, mis näevad välja nagu Tata Nano, välja tuua sel suvel. Tüübikinnitus ja avaliku liiklemise luba (koos õigusega isesõitvaid autosid müüa) loodetakse ka kätte saada võib-olla juba selle aasta jooksul. Massilisem tootmine ja müük aga jääb tähtajalt lähema viie aasta sisse, kuna tööstuse käivitamine võtab ka oma aja.
Eestis praegu aktuaalne Uber ehitab muide ka isesõitvat autot - taksot, kus juhti pole vaja. Nii et lisaks taksonduses hinnasõia algatamisele võib see firma tulevikus inimesed üldse taksondusest vähemalt tänavalt ära peletada. Taksojuhid peavad ümber õppima programmeerijateks.
Google´i isejuhtiv auto Google Car on esimene Google´i täiesti enda tehtud auto - kui varem paigaldati isejuhtimise seadmed tavalise autotööstuse masinatele, siis see nunnu ümar ja pisike masin on disainitud spetsiaalselt algusest lõpuni selliseks, et oleks isesõitev ja isejuhtiv.
Nunnu välimus on ka taotlsulik. Jõulise ja agressiisve isesõitva auto peale hakkaksid kartma nii kaasliiklejad kui autosistujad, selline pisike, 40 km/h maksimaalselt välja võttev, paksu vahukihiga täidetud esiosaga ja duubeldatud mehaanika ja elektroonikaga ning sõbraliku välimusega auto loob isejuhtivate masinate tulekuks soodsama õhkkonna, vürtsitatuna vähemate kartuste ja hirmudega uue tehnika ees.
Autos on vaid kaks istet, plastikust esiklaas, mis puruneb turvaliselt ja mitte nii kergesti kui traditsiooniline esiklaas, lisaks aitab põrnikakujuline ümar kere parandada ka nähtavust katusel asuvast 360-kraadisest radarist. Nähtavust siis pardakompuutri jaoks, reisijad vaatavad välja avaratest esi- ja küljeakendest.
Seni on isesõitvate Google´i autodega juhtunud 11 õnnetust. Google´i inseneride sõnul olid kõigis neis süüdi humanoididest juhid. Et teiste tekitatud õnnetusi vältida, kavatseb isesõitvate autode looja hakata analüüsima big data´t - kaasliiklejate käitumismustrit, ohtlikkust, vigu liiklemisel.
Ka veokitootja Daimler on isesõitvate veokitega tegelenud. Nende plaan on need välja tuua aastal 2025 ehk kümne aasta pärast, kuid kes teab, ehk on ka elles transpordisektoris tulevik kiiremini käes.
Suve hakul saabuvad USA-s liiklusse veel mitusada Google Car´i. Esialgu küll Ameerikas, võib-olla jõuavad mõned ka Euroopasse, aga kas ka Eestisse - raske uskuda. Enne pigem Lätisse ja Leedusse, kui uskuda muude Google´i teenuste väljatuleku kaarte. Aga selge on see, et ega meilgi pole neist isesõitvatest autodest pääsu - ehk ainult tuleb tarkvara kohendada aukudest möödamanööverdamise tõhustamiseks.