Juhe koos | AM.ee

Juhe koos

Nagu pealkiri lubab, on mu tänane manifest eriti hüplik, vastates põhiliselt küsimustele, mis teil viimase kuu jooksul Maania või seal aval­datuga seoses tekkisid. Ja mõned (lugejate saadetud) uudisnupud ka, et paremini libiseks.

•       Konsoolide võiduajastu maailmas, mida näiteks Timo kartis ju­ba veebruaris (loe 2/01), algas uue hooga. Huviliste ette on jõud­nud kõik kolm uue põlvkonna seadet (GameCube, PlayStation 2, X–Box), pakku­des tublisti väärt lustivara. Meie kandis hakkavad need laialt le­vima ilmselt siis, kui inimeste rahakotid kosuvad. Praegu kardab suur osa ka, et äkki saab kalli ostuga vastu pükse, kui see pole na­gu arvuti. Mina ootan endiselt teie kirjalikke arvamusi, mida neist üldiselt arvate. Eelarvamuste vältimiseks oodake aga kevadel ilmu­vaid PC–versioone konsoolistaaridest nagu Dino Crisis 2 ning Tony Hawk’s Pro Skater 3.

•       Novembris ilmunud Commandos 2 arvustus sisaldab mõningaid ebatäpsusi. Uue juhitava tegelasena unustasin mainimata Savo Is­landil kohatud merehädalise. Lisaks ei toimu ainult Shifti all hoides ühtki tegevust — tahtsin öelda, et seda peab mõnel puhul vasakule hiire­klõpsule lisaks pressama. Ning boonustasemeid on 9, mitte 10. Pärast reamees Smithi päästmist ei toimu midagi, mis on Pyro poolt eriti räme viga. Kui lubatud, peab saa­ma, isegi kui enamik lisadest keskpärased on! Mind huvitaks veel, kas mingid petukoodid võimal­davad kohe boonustasemeile jõuda. Pole nagu kuulda olnud.

•       Miks nostalgiarubriigi asukad üldsüsteemi eiravad, saades en­diselt hindeid ühest vii­eni? Sest nende puhul pole kasu tehnilise ka­ma eraldi hindamisest. Kas sina annaksid oma kunagisele super­lemmi­kule vi­letsa skoori, sest graafika või heli on vananenud? Täp­selt.

•       Märkasin hirmuga, et lubasin pajatada Peter Molyneux’ uu­test töö­dest. Khm... Mälu hakkab viletsaks jääma. Luban, et sellest tuleb kindlasti juttu. Hiljemalt siis, kui Black & White 2 kõrval teame roh­kem projektist koondnimega Dimitri.

•       AxySoft puhub vanadele klassikutele elu sisse, põhi­liselt 3D li­sa­misega. Külasta saiti www.axysoft.com

•       Sierra korraldas 29. novembril San Franciscos kolmanda iga–aas­tase Half–Life’i modifikatsioonide messi. Selline üritus on kaht­lemata hea põhjus, miks huvi HLi vastu iial ei rauge. Kohale sõitsid muuhu­lgas autorid ise. Siit tulus vihje ärisse pääsemiseks: nikerda modifikatsioone ning saada neid levitajatele. Kuulsaks ning rikkaks saa­des pole muidugi ilus Maaniat unustada. Ic.

***

Ja nüüd kommenteerin lähemalt game.zone.ee foorumit, kus mu üleskut­sel arutati, kui­das Maaniat paremaks muuta. Praegu on meie areng nagunii piiratud: iga kuu vaid 13–14 lehekülge, CD kaasa panna on lii­ga kal­lis, puudub ka asjakohane reklaam kui finantstoetus eral­di aja­kirjale.

Enamik arvajaid on rõõmustava üllatusena minuga nõus, et petu­koode trükkida on praeguse mahu juures raiskamine. Tore, et uudisteosa popp on. Kiiremad on muidugi neti kaudu kõigega ammu kursis, aga rubriik ongi eelkõige kokkuvõt­teks. Veel koguvad popu­laarsust ülevaated sar­jade ja þanride kohta. Arnel pakkus välja riistvara ar­vustused — igati abiks mõte. Kõik tahavad võistlusi, kus nänni võidetaks — üritan tulevikus mida­gi orgunnida. Samuti on hea idee lasta kindlate mängude proffidel oma taktikatest kirjutada. Kui ruumi on, miks mitte. Huvilised meiligu lauri@am.ee

Kirja suurust väiksemaks muuta kahjuks ei saa, et rohkem teksti mahuks. Ruumipuudus on loomulikult algusest peale seganud, põh­jalikum arvus­tus peaks ikka vähemalt kaks külge haara­ma. Tunnis­tan ise ka, et arvustuste tase on Maanias seni kõige rohkem kõiku­nud. Üritan teha edaspidi parima, et lood oleksid maksimaalselt era­poo­letud ja täpsed. Kuniks ma eriti heade autorite seltskonda kokku ajan, rakendan aga palju arvusta­jaid, et parimad aja möödudes väl­ja noppida. Teie aga kirjutage mulle oma mõtteid, mis teeb arvustu­sest hea arvustuse.

Esimene samm parimate lugude suunas on meelitada kirjuta­ma Tanel Raja ehk Pronto, kelle lugusid aastate eest .EXE–ajakirjas pungis silmadega imetleti. Detsembri number on üldse paksult kuul­sate mängude arvustusi täis, kui tohib mainida.

Ja head jõulu ja uut aastat! Ma tahtsingi juba puhata.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.