Nutikelladel pole just kerged ajad - seda tõestab ka tehing, millega Fitbit ostis Pebble´i. Pebble oli paljutõotav idufirma, mis ühena esimestest suutis tuua teated telefonist kella sisse ja kasutas vähe akut kurnavat värvilist e-paberit säästliku, kuid selge ekraanina.
Sellest hoolimata ei lähe kallimate nutikellade äri hästi. Kui pulsikellade hind langeb paarikümne euro kanti, siis juba neid ostetakse. Poolsada või mitusada eurot on masside jaoks liiga palju sellise pisividina eest. Kas nutikelladele lüüakse juba hingekella? Nii kirjutasime oktoobris, kui selgus, et selles valdkonnas on toimunud müügis suur kukkumine.
Pebble will no longer produce or sell new hardware. Active Pebbles in the wild will keep working. #pebbleXfitbithttps://t.co/SMau6NhCEl pic.twitter.com/8NXb1wBZqu
— Pebble (@Pebble) December 7, 2016
Väidetavalt oli Fitbit ostnud Pebble´i 34-35 miljoni dollariga, mis pidavat vaevalt katma idufirma võlad. Kuna Fitbit toodab ise ka populaarseid nutikelli, siis Pebble´i kelladega enam ei jätkata - küll aga võetakse üle nende arendus ja teadmised. Seega võib Fitbiti kellades edasi elada Pebble´i värvilise ekraani ja kolme nupu filosoofia.
Nii sai kunagi Pebble´it testituid, kui tulevik tundus veel helge: