Gartner: 3D printimise tehnoloogias käivitub võidujooks | AM.ee

Gartner: 3D printimise tehnoloogias käivitub võidujooks

Gartneri hinnangul on vaikselt nišitoote ja teenusena eksisteerinud 3D printimine peagi oluliselt muutmas nii tootedisaini, prototüüpimise kui tootmise senist maailma, kuna 3D printimises on toimunud mitmeid olulisi muudatusi, mis selle paljudesse tööstusharudesse viib.

Lähemal ajal, ennustab Gartner, on tulemas teenused ka äridele ja eraklientidele 3D-printimise kioskite ja teenusepakkujate näol, kes trükivad kliendi CAD-faili välja.

“3D printimine on äratanud peameedias suurt huvi, kuid seda peetakse ikka veel aastatetaguseks tulevikutehnoloogiaks,” ütles Gartneri uuringujuht Pete Basiliere, "kuid tegelikult on see tehnoloogia olemas ja kättesaadav enamusele ettevõtetele.”

3D printimise tehnoloogia kiire areng on mehaanika ja tarkvara juurest jõudnud materjalitehnoloogiasse, kus toimuvad kõige kiiremad muutused. 3D printerite enda hind on juba üsna kiirelt langenud, seega võivad need jõuda ka massidesse üsna kiiresti.

Äriettevõtted kasutavad mõnikord juba praegu 3D printimist personaalsete toodete tegemiseks, asenduskomponentide loomiseks originaali järgi, töötavate prototüüpide loomiseks või arhitektuuris makettide tegemiseks. Loomulikult on tulemas ka täiesti uued tootegrupid.

Kui laiatarbe- ehk kodukasutaja 3D printerid on juba saadaval alla 1000-dollarise hinnaga, siis professionaalsete ärikasutaja toodete hind on Gartneri arvates aastaks 2016 langenud alla 2000 dollarile. Praegu aga saavad varased uue tehnoloogia kasutajad teiste ees ärieelise, kui leiavad võimaluse, mismoodi 3D printimist paremini ära kasutada. 

3D printerite müük sarnaneb suures osas tavalisele printeriärile, kus printimisseadmed odavnevad kiiresti ja suurt marginaali enam ei luba, aga põhitulu teenitakse printeritarvikutest ja -teenustest. Kõik ei pruugi 3D printimist vajada nii suures mahus, et endale vastav seade ja toorikud osta ning neile sobib väga hästi vastav teenus.

2016. aastaks võivad olla tekkinud ka 3D-kioskid suurte kaubakeskuste juurde, kus ostlema läinud inimene saab varem valmis kujundatud eseme lasta välja trükkida. Kuna trükkimine võtab aega, siis saab tellimuse enne poodlemist sisse anda ja trükivärske keha poest väljudes kaasa võtta.

Gartneri pikem uuring “How 3D Printing Disrupts Business and Creates New Opportunities.” on saadaval Gartneri lehelt.

(pildil on 3D printer iModela, aasta tagasi Arvutimaailmas ilmunud laiatarbe-3D printeri loost)

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.