Goodyear tutvustab Genfi rahvusvahelisel autonäitusel sensortehnoloogiaga varustatud ideerehvi IntelliGrip, mis on mõeldud toetama tuleviku isesõitvate autode juhtimissüsteeme.
Kuna Goodyeari hinnangul sõltuvad isesõitvad autod andmetest, mida nad saavad teistelt sõidukitelt, juhtidelt, jalakäijatelt ja nutikatelt linnadelt, siis võivad tulevikus sellised rehvid nagu Goodyeari ideerehv IntelliGrip mängida olulist rolli antud teabevahetuses.
Maailma Majandusfoorumi uuringust selgub, et mitmete linnade arvates võivad isesõitvad sõidukid saada reaalsuseks juba järgmise kümne aasta jooksul. 2015. aastal läbiviidud tarbijauuringust J.D. Power U.S. Tech Choice Study ilmnes, et autotööstuse muutudes tähtsustavad tarbijad aina enam kokkupõrgete vastast tehnoloogiat.
"Kuna isesõitvates sõidukites väheneb juhi osalus ja sekkumine, on tulevikus üha suurem roll kanda rehvidel kui auto peamisel ühendusel teega," ütles Goodyeari asepresident ja tehnikajuht Joseph Zekoski. Seetõttu kannavad Zekoski sõnul Goodyeari ideerehvid kahte eesmärki: olla loominguliseks platvormiks, et laiendada traditsioonilise mõtlemise piire, ning teha katsetusi järgmise põlvkonna tehnoloogia loomiseks.
Täiustatud sensortehnoloogia ja spetsiaalselt disainitud turvisemuster võimaldavad Goodyeari uuel ideerehvil reageerida erinevatele teeoludele, sealhulgas erinevatele ilmaoludele ja teekattele. Rehvi ja sõiduki seisundi hindamiseks kasutab IntelliGrip nn aktiivse kulumise tehnoloogiat, mis põhineb Goodyeari kulumise ja rehvirõhu jälgimise süsteemi sensortehnoloogial. Goodyear töötas välja spetsiaalsed algoritmid selliste muutujate jälgimiseks nagu rehvirõhk ja - temperatuur, mis võimaldab paremini hinnata rehvi seisundit ja selle tulemusena optimeerida sõiduki autonoomset kontrollsüsteemi.
Ideerehv reageerib teeoludele ja rehvide seisundile ning suhtleb sõiduki keskse arvutisüsteemiga, mis peaks parandama sooritusvõimet ja suurendama turvalisust. Kui andur annab märku märjast või libedast teekattest, kohandab isesõitev auto kiirust vastavalt teeoludele. Lisaks peaks isesõitva auto rehv lühendama pidurdusteekonda, tagama hea juhitavuse ka kurvides, optimeerima stabiilsust ning toetama ka kokkupõrke vältimise süsteeme.
Goodyear teeb koostööd mitme autotootjaga, et veelgi paremini kohandada antud tehnoloogiat autotööstuse vajadustele ning suurendada ühenduvust elektroonilise vedrustuse, stabiilsus- ja pidurikontrollsüsteemiga.
IntelliGripi mikrokiip töötati välja koostöös Hufiga, kes on üks maailma juhtivaid mehaaniliste ja elektriliste lukustussüsteemide, rehvirõhu jälgimissüsteemide ja telemaatikasüsteemide tootjaid.