VIDEO: Google´i rooli ja pedaalideta isejuhtiv auto ja 8 küsimust selle kohta

Google´i isesõitvad autod on juba käinud testsõitudel linnatänaval ning läbinud kogu USA idakaldalt läänekaldale ja vastupidi. Nüüd on Google esitlenud ka oma naljakanäolist kontseptisooni täiesti rooli ja pedaalideta väikesest kahekohalisest autost. Lapsed näevad asjal potentsiaali ja juba küsivad: isa, kas sa tahaksid sellist autot perre?

Isa võib-olla perre tahaks, aga endale ilmselt mitte. See on üks probleem, kuid kindlasti ületatav. Siin aga on Mashable kokku kogunud kaheksa küsimust, mis 2015. aastal müügile jõudva uue mini-isesõitjaga võivad kerkida.

1. Miks seda vaja?

Isesõitvad autod on ohutud, vähendavad liiklusõnnetusi, kütusekulu ja parklakohti. Inimesed eksivad rohkem.

2. Kes seda kasutavad?

Seda lõbusat mudelit ilmselt pereisale maha ei müü, kuid miks mitte lastele, poeskäikudeks, pimedatele, vanuritele? Ja muidugi saab isesõitva autoga pakkuda ka taksoteenust.

3. Palju see lõbu maksab?

Ilmselt väga palju. Tegemist on serverikeskusega ratastel, mille külge on ühendatud hulk ülikalleid andureid ja seadmeid, mida leiab mõnel marsikulguril.

4. Kas see on turvaline?

Looja arvates on see turvalisem, kui mistahes inimjuhitud auto. Kuid inimesed natuke pelgavad ka neid masinaid, mis ise end juhivad.

5. Kui auto on nagu serverikeskus, siis kas on see ka häkitav?

Ilmselt suhtuvad autotoorjad häkkimisse väga tõsiselt. Ka arvutisüsteeme täis Tesla Model S on juba mingil määral natuke häkitav, kuid elutähtsatele juhtimissüsteemidele pole kõrvalised veel ligi saanud. Ilmselt isesõitvate autode turvasüsteemid tehakse topelt-tugevad enne maanteedele laskmist.

6. Kes on liiklusõnnetuses süüdi? Või mis?

Samas ihuvad juba juristid hammast selle peale, et mis saab avarii korral? Kas süüdi jääb tootja või autoomanik? Samas on isesõitvate autode pardakompuutris tohutult uurimismaterjali, mis annab politseile kindlalt teada, kes siis ikkagi süüdi jäi ja mis pool peab kajud hüvitama.

7. See on liiga nunnu auto ju?

Jah, See munajas naerunäoga auto on juba Facebookis laste mänguautodega võrdlevad meemid ära teeninud. Kuid eks alles on tegu esimese prototüübiga. Korralikud "kastikad" ja farmiautod võivad peagi järgi tulla. Hummeri-laadseteni välja.

8. Kes küll hakkab selliseid autosid tootma?

Autotootjate jaoks on see ilmselt täiesti uus formaat. Pigem on tegemist elektroonikatootjatega, natuke vanamoodsat plekki ja mootoreid külge ja tootmisse. Siiski on autotootjate huvi olemas ja Google võib partneri leida.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.